ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-28, 12:02

Holger

Nykomling
Holger är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Exclamation Varning! Dyr stugel i Danmark via Novasol
Hyrde tidigare i sommar ett hus med pool på Jylland i en vecka. Betalade en slant i depositionsavgift där de skulle dra av kostnaden för el och sätta in resten av pengarna på mitt konto en vecka efter semestern.

Fick sedan en elräkning för en veckas vistelse på nästan 1900:-. Utgick från att de gjort något fel och mailade men Novasol menade att allt var som det skulle.

Vi hade tydligen gjort av med nästan 800 kWh under den vecka vi var där. Detta att jämföra med mitt radhus (som iofs saknar pool) där jag sommartid gör av med ca 450 kWh på en månad. Dessutom låg kWh-priset på ca 2,40:- vilket också verkar mycket även om jag hört att elen är dyrare i Danmark.

Har pratat runt lite med folk som även de råkat ut för liknande räkningar och vill bara varna dig som tänkt dig ta en semestervecka i Danmark för den mindre roliga eftergiften. En jag talade med hade t.o.m. stängt av huvudströmbrytaren då hon och hennes man tyckte elmätaren gick fort med resultatet att mätaren ändå fortsatte ticka på. Vi betalade trots allt nästan 12 000 för huset så nästan 2 000 till kändes surt.

Kanske är min förbannade skyldighet att ta reda på sånt här innan jag åker men godtrogen som man är kunde jag inte i min vildaste fantasi tro att jag var en sån elkonsument på semestern. Tycer dessutom synd om danskarna som enligt Novasols elpriser borde betala ca 8000:- i månaden om de har pool hemma. Dessutom lär det väl bli några tusen extra under vinterhalvåret.

Skriv gärna och berätta om du har liknande erfarenheter eller om det bara är jag som blivit grymt blåst. :-/

/ Holger
Svara med citat

Gammal 2011-09-30, 16:43

Gäst

Angry Novasol = oseriösa!
Vi hyrde ett hus med loppor i genom Novasol, vid klagomål fick vi ingen hjälp. Varken nytt hus eller pengarna tillbaka, då vi vägrade bo kvar och låta sonen bli helt sönderbiten.

Så man får nöjda kunder eller??
Svara med citat

Gammal 2011-09-30, 17:44

Gäst

Standard Novasol
ÄR OSERIÖSA...får man problem med huset man hyrt så vägrar de att byta!!!Klagar man per brev då blir en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG utredning ej några pengar tillbaka
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 17:44

Agganeta

Nykomling
Agganeta är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Question ?????
Vi hyrde stuga genom Dansommer, som är samarbetspartner med Novasol, i somras. Vi var sju vuxna och ett barn. stugan hade bubbelbad och nästan alla badade en gång var. Duschade gjorde vi alla en gång per dag. Vi betalade 514 kr. Det står på lappen som du ska skriva upp vad mätaren står på när du kommer dit hur mycket elen kostar så du kan lätt räkna ut hur mycket den kommer att kosta. För vårandel stämde det på öret. Vi har semestrat i stugor i Danmark i 20 år.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8