ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-13, 13:59

Gäst

Standard SPA hotell i Nådendal
Jag ska åka till SPA-hotellet i nådendal och undrar om nån har varit där? Är behandlingarna bra? Finns det vegetarisk mat i restaurangen? Hur tar man sig enklast mellan färjeterminalen i åbo och hotellet? Är det långt?
Svara med citat

Gammal 2008-03-15, 17:49

Gäst

Standard Har du kollat deras hemsidor
Hittade där en länk om trafikering, bl a busslinje från bussstation, tyvärr inte berättar de hur man hamnar först till bussstationen.
Naantali Spa Hotel

Har varit där en gång, dock inte haft behandlingar osv, bara badat, sovit och ätit. Jag är säker att vegetariskt kan man ha nästan var som hälst. Kolla meny här:
Naantali Spa Hotel
Svara med citat

Gammal 2008-03-17, 13:39

Viktoria

Smile
Jag var på nådendal spahotell -05, hade en helt underbar weekend där med ljuvliga behandlingar. Jag rekomenderar starkt indisk avslappningsmassage, man var helt avslagen efter, med ett fånflin på läpparna. Gjorde oxå en klassisk ansiktsbehandling och ett aromabad. Absolut enda nackdelen var språket!
Jag kan lite finska iom att jag kommer från Åland men det var ändå svårt att kommunicera med en del av terapeuterna som var helt finskspråkiga.
Hotellet var fint och väldigt lugnt och stillsamt.
Bra promenadstråk finns omkring och även en muminö på promenadavstånd. åbo når du lätt med buss om du vill shoppa en stund. Åbo har bra shopping.

Morgonfrukosten var sådär, en typisk finsk frukost som skiljer sig från den svenska, jag saknade bacon och rostbröd
Middagen åt vi i en liten resturang, jag tror det var en italiensk, helt bra mat iallafall.
Vi bodde 2 personer i en minisvit med världens veranda.
Det finns en även en båt man kan bo i.

Ha en skön spavistelse!!
Svara med citat

Gammal 2008-03-17, 13:43

Viktoria

Standard
Glömde... från färjan går det bussar in till Åbo torget, det är bara att fråga sig fram till bussarna.
Vid torget avgår de andra bussarna, jag tror vi åkte nr.11 till spahotellet, vi blev då avsläppta precis bredvid hotellet.
Du kan fråga chauffören som kör båtbussen vilket nummer det är på nådendalsbussen.
De flesta kan lite svenska och engelska, så man kan ta sig fram.
Klart en taxi är väl allra enklast men jag vet inte vad det blir att kosta?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8