ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-03-30, 22:59

Mary

Standard Tips på restauranger och shopping i Reykjavik
Hejsan! Nu har jag bokat min drömresa. 27 april beger vi oss tll Island. Nu undrar jag om någon har tips på restauranger som inte är så dyra men bra. Jag undrar även om det finns något speciellt man ska shoppa som är billigare än i sverige och kanske något som är annorlunda.
Svara med citat

Gammal 2007-07-23, 14:04

Glaader

Nykomling
Glaader är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard
Lite sent ute med svaret, men kanske kan vara bra att veta för andra som tittar in här.

Det finns ingen billig restaurang i Reykjavik. Glöm det. ALLT är svindyrt.

Man kan få en tallrik soppa på BabaLu för 70 pistoler, men det är inget som mättar direkt.
Svara med citat

Gammal 2007-11-08, 12:58

Patric

Standard Indian Mango
Jag kom till Reykjavík och såg till min glädje att där fanns tre indiska restauranger. Den bästa tycker jag är Indian Mango på Frakkastigur, en tvärgata till Laugarvegur. Den är inte stor men mycket mysig att komma in i. Jag blev avstressad redan på tröskeln. När jag sedan fick smaka maten var glädjen total. Jag läser på hemsidan och förstås att maten de serverar är traditionell indisk och har inte tagit vägen förbi det västerländska köket. Till efterrätt åt jag restaurangens egen specialitet, Mango Ice Cream. Wow! Det måste bli fler besök hit.
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 12:59

Elin1234

Standard Glutenfri Mat i Reykjavik!
En av de bæsta restaurangerna i Reykjavik ær Indian Mango, en indisk restaruang belægen pa en tværgata till huvudgatan Laugavegur. Alla deras huvudratter ar glutenfria och kottet ær fran lokala uppfodare. De serverar aven Mango fran Goa i olika former och detta ar en frojd for ogat saval som smaklokarna. Maten sjalv kan man valja att fa i mild, medium eller spicy och den ar tydligen valdigt fettsnal. Kocken har tidigare jobbat far "The four seasons" i Nya Zeeland, och standarden ar inte att klaga pa! Laget ar ocksa ett plus, en tvargata fran Laugavegur (Frakkastigur) vilket gor den till ett lite lugnare alternativ till huvudgatans ibland hektiska atmosfar.
MySpace.com - Indian Mango , Indian Restaurant - 48 - Man - - www.myspace.com/indianmango
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8