ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-06, 15:52

anderssonx

Nykomling
anderssonx är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard Eluttagen i Mexico?
Hej!

På torsdagmorgon åker vi till Mexico och jag tänkte köpa mig en reseadapter för eluttagen imorgon. Vad jag har förstått så har Mexico samma uttag som USA?

På kejll & companis elguide står det att deras el är 127v & 60hz.
Innebär det i så fall att jag säkert kan ansluta laddare och dator så länge det står ungefär så här på apparatens backstycke?

"Input: 100-240V ~50/60 Hz"

Exemplet ovan är från systemkamerans batteriladdare. Jag antar alla uttag vars strömstyrka befinner sig inom spannet 100-240V skall vara ok på denna?

Någon kunnig som vill bekräfta? Både om eluttaget skall vara av amerikansk form och om min teori om elen stämmer. Vill ju inte bränna dator och kamera när man kommer fram
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 21:49

carlbergmobile

Nykomling
carlbergmobile är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Hej
Jag funderar på samma för min iphone... vart får man tag på adapter till sin iphone?
teknikmagasinet.
Kjell

????
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 02:09

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Elutagen är mycket riktigt av amerikansk typ (precis som i princip resten av Latinamerika). Reste själv igenom Mexico med en dSLR (med tillhörande laddare) under två månader i våras, använde även svensk laptop. Överhuvudtaget inga problem. Extremt sällan att det brukar vara något problem med just strömstyrka i vanliga uttag utomlands, utan transformatorerna är som du säger anpassade till att vi reser numera.
Senast redigerad av tasaray den 2011-12-07 klockan 02:12.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8