Vad vill ni veta?
Jättesvårt för mig att berätta för det finns SÅ mycket att göra och se!
Vi är ju sådana där som inte vill ligga vid hotellpoolen eller gå till närmaste strand när vi rest till andra sidan jorden, så vi gjorde en hel del!
Vi hyrde bil för att hinna se så mycket som möjligt av riviera maya, och när vi åker denna gång ska fokus ligga på det vi gillade bäst - och det vi inte hann med.
Men mina bästa tips är - ISLA MUJERES! Underbara ö!
Hyra golfbil där och ta sig runt själv, ön är bara 8x2 km så det hinner man. Vi åkte över totalt 5 dagar av våra 17, eller hur länge vi nu var där? xD
Färjan gick från Playa Linda och vårt hotell låg precis vid den (icke så roliga) stranden

(dock finns det världen mysigaste piratbar + piratskepp vid Playa Linda som rekomenderas!)
Annars badade vi med sjölejon, sjökor och delfiner på Dolphin Discovery på Isla Mujeres. Vi var till "vattenparken" Xcaret (rekomenderar inte att simma med delfiner där, såg så litet och "hemskt" ut för dem........)
Akumal har rolig snorkling, massor av havssköldpaddor bara ett 50 tal meter ut, stingrockor och annat kul. Håller man avståndet är det ju lugnt
Tulum är såklart ett megamåste!
Playa del Carmen och Cozumel hann vi bara med vår sista dag, men vi ska utforska dessa platser mer nu i december.
Carlos'n'Charlies restaurang i Cancun är verkligen ett MÅSTE! Latinsk humor när det är som bäst! God mat!
Mextreme är en annan bra restaurang.
hm..
Playa Tortugas är Cancuns mysigaste och finaste strand - av de vi var till. Vi var väl bara på 3-4 av Cancuns alla stränder men Tortugas var den mysigaste!
Det vi ska hinna med denna gång är Isla Holbox, Isla Contoy, försöka hitta någon som kan ta oss till mantor så att man kanske kan få se dem och snorkla lite med dem, Chichen Itza (som vi inte hann med sist, PINSAMT av oss!)
Måste rusa nu men har du frågor finns jag här

(eller i bloggen)