ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-11, 16:37

Gäst

Unhappy Lurad många gånger
Jag har precis kommit hem efter 2 veckor i Mexico. Mysig natur och härlig värme, men man var ett vandrande dollartecken för många mexicanare. Blev lurad att köpa en flaska tequila med vårt foto på. Dom skulle ha fotot till facebook men kom senare med en flaska som man inte kunde säga nej till, 150 peso kostade den (100kr) själva tequilam kostade 30 peso i affären. Sedan betalade vi 150 dollar i deposition för en resa till Xel-Ha med delfinsimning i ett välkänt köpcentrum, men ingen hämtade upp oss, säljaren stoppade pengarna i egen fick. Skulle köpa en ring till min dotter och när vi kommit överens om priset bytte säljaren ut ringen till en annan ring. Hela tiden fick man vara på sin vakt. Som pricken över i:et så lurade dom oss att stoppa vykorten i något som såg ut som en brevlåda men ingen har ännu fått några vykort. Mexico är varmt och skönt och det finns trevliga människor men också många som bara vill åt dina pengar, nästa gång blir det Thailand igen.
Svara med citat

Gammal 2011-04-14, 08:08

TravelMexico

Nykomling
TravelMexico är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Standard
Mexico är ett underbart ställe men jag skulle samtidigt ljuga ifall jag inte sa att många försöker lura en, speciellt på de stora "Gringo"-ställene såsom Acapulco och Cancun.

Det gäller att alltid kolla upp och använda auktoriserade researrangörer, något som ditt reseboloag borde kunna ordna alt. hotellet.

Enligt egen erfarenhet så finner jag att det är trevligare folk i Guadalajara, Mexico City, Jalapa etc. Städer som inte har samma turist-approach och speciellt inte lika många "Gringo"-turister.

Mvh,
Tomas
Svara med citat

Gammal 2011-04-26, 21:28

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Ånej vad tråkigt att det är så, jag som sitter och kikar på
Mexico för januari 2012.
Svara med citat

Gammal 2011-04-26, 22:13

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway Visa inlägg

Ånej vad tråkigt att det är så, jag som sitter och kikar på
Mexico för januari 2012.
Men vilken tur da att jag har varit i Mexico och bara haft bra upplevelser. Har inga tankar pa att inte aka dit igen. Visst finns det en och annan lurendrejare dar, men det gor det pa Gran Canaria och i Thailand ocksa. Sunt fornuft galler som alltid.

/MST
Svara med citat

Gammal 2011-05-24, 21:47

malar

Nykomling
malar är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard
Jag var förra 2 veckor i Mexiko en vecka i Acapulco och resterande tid i Mexico city, jag tror inte jag blev lurad någon gång, kanske man betalade lite överpris för någon vara. Man kunde gå i affärer utan att bli antastad.

Jag upplevde mexikanerna som mycket gästvänliga speciellt i Mexico city.
Svara med citat

Gammal 2011-11-01, 02:54

Zarah-Lou

Medlem
Zarah-Lou är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard
Vi var där 3 veckor förra året och kände oss aldrig lurade!

Visst var det ockerpriser på vissa grejjer men är man bra på att pruta så är det lugnt!

Ang. utflykter till typ Xcaret, Xel-Ha osv. så beställer man ju dessa via sitt hotell eller "luckorna" där det finns "återförsäljare", ursäkta men.. att GE bort sina pengar sådär på gatan? Mjä. Som sagt, sunt förnuft är det som gäller. Bara för att man är på semester lämnar man inte hjärnan hemma. Eller så vet man hur turisterna är här hemma på Gotland på somrarna att man vet vad som gäller när man själv är ute och reser

DÄREMOT var inkastarna jobbiga, DET trodde jag inte att jag skulle stöta på i Mexico, men försäljarna utanför sina butiker är lite jobbigt på. Lite så som man hör att de är i Egypten osv.
Men det är ju bara att ignorera, fortsätta gå och inte få ögonkontakt. Funkade för oss

Alla vi mötte under våra resa (och vi flängde runt en hel del!) var supertrevliga och hjälpsamma. Lämnade tom. hela kamerautrustningen på stranden under en handduk när vi badade. Vågat! Men den fanns kvar sen

Kände oss aldrig hotade eller rädda!

Vi åker tillbaka igen i december. Semester och lägenhetsjakt

Gammal 2011-11-01, 02:56

Zarah-Lou

Medlem
Zarah-Lou är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard
Ang. posten.. en bekant var i Mexico en vecka efter oss (i dec), hennes vänner fick sina vykort I MAJ!

Återigen... Mexico... manana, manana!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8