Citat:
Ursprungligen postat av mary88
ska åka till cancun 20 juni-04 juli
undrar om det är varmt då och hur det är med orkaner.
en annan grej, jag blir så förvirrad var ska jag bo, hotellzonen eller cetrum, för jag vill festa sola och bada.
men när jag kollar på kartan så ser jag ett ställe där det står hotellzonen men det står inte att det finns några hoteller där, utan bara den som långa smala som sträcker ut sig som en avlång ö, där finns det massa hoteller. men vad befinner det sig då i själva hotellzonen ?
är jätte förvirrad, för jag vill boka hotell i hotellzonen tror jag..för det passa mig mer, vill sola bada festa och åka in till stan o kolla runt..
vill någon hjälpa mig som vet om cancun?
|
Inne i centrala Cancun finns det gott om utestallen, restauranger etc. Men dar vill du inte bo. Utanfor stadskarnan langs med stranden ligger det hotell efter hotell, boka dar. Det gar bussar hela tiden och det tar inte mer an 15-20 min att promenera om man vill det.
I juni-juli ar det minst 30 grader varmt, kanske mer. Sa rakna inte med nagra joggingturer direkt, du svettas floder sa fort du gar utanfor dorren. Orkansasongen ar juni-oktober med sept-okt som de mest riskfyllda manaderna. Juni/juli ar oftast lugnt.
/MST