|
är det varmt i juni, juli och augisti?
|

2011-03-30, 03:54
|
Reg.datum: aug 2010
Rykte: 0
|
är det varmt i juni, juli och augisti?
hej !!
jag och min vän funderar att resa till mexico nu till sommaren, juni juli eller augusti månad. funderat att stanna i 3 veckor
det jag undrar är om ni vet om det är varmt då? och vart i landet är det varmt och där det finns fester och fina stränder?
hur varmt är det, kan man sola och bada?
vet ni några billiga hostels eller lägenheter att hyra?? uppskattar om ni ger mig tips eller råd.
|
|
|

2011-04-11, 18:26
|
|
|
Oooh ja vamt är det
Ja det är varmt, riktigt varmt i Juni-juli. Såg massor med skyltar i Playa del Carmen om lediga lägenheter, har inte koll på priset dock, men säkert lätt att förhandla där på plats. Jag skulle googla efter uthyrningsannonser innan om ni vill ha något ordnat, annars går det säkert att lösa på plats. Åk inte för sent på sensommaren med risk för orkaner, men det borde vara relativt riskfritt. Betala inget i förskott, har dåliga erfarenheter själv av sånt i Mexico.
Citat:
Ursprungligen postat av mary88
hej !!
jag och min vän funderar att resa till mexico nu till sommaren, juni juli eller augusti månad. funderat att stanna i 3 veckor
det jag undrar är om ni vet om det är varmt då? och vart i landet är det varmt och där det finns fester och fina stränder?
vet ni några billiga hostels eller lägenheter att hyra?? uppskattar om ni ger mig tips eller råd.
|
|
|
|

2011-04-12, 14:33
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Ja det är varmt, riktigt varmt i Juni-juli. Såg massor med skyltar i Playa del Carmen om lediga lägenheter, har inte koll på priset dock, men säkert lätt att förhandla där på plats. Jag skulle googla efter uthyrningsannonser innan om ni vill ha något ordnat, annars går det säkert att lösa på plats. Åk inte för sent på sensommaren med risk för orkaner, men det borde vara relativt riskfritt. Betala inget i förskott, har dåliga erfarenheter själv av sånt i Mexico.
|
vad bra =) men kan jag hitta boende på plats i själva cancun?
är det då att bara säga till taxi chuffören från flygplatsen, eller hur gör man?
|
|
|

2011-04-12, 15:46
|
|
|
Har aldrig varit i Cancun, bara Playa del Carmen. För det första, ta inte taxi= skitdyrt, ta shuttlebuss som ni delar med andra=billigt. Det är rejäl högsäsong i Juni-Juli så jag skulle nog försöka kolla upp någonstans att bo innan ni åker så ni inte står där utan boende. Ät inte frukt och grönsaker, min kompis fick salmonella dag 2 och var sjuk hela resan. Som sagt betala inget i förskott och om ni köper något på kort som är prissatt i dollar så gå inte med på att dom "bara ska räkna om till peso först" dollartecknet och pesotecknet ser nästan likadana ut. Det går 12 peso på en dollar. Jag vet folk som köpt boots för 100 dollar och säljaren skulle räkna om till peso =1200 peso. När dom kom hem och kollade kontoutdraget hade dom betalt 1200 dollar istället för 100 dollar. Var försiktigt med att betala något i förskott, jag blev blåst på 150 dollar av en resesäljare.
I alla fall, ha så kul, det är varmt vackert och finns en hel del trevliga människor där också. Missa inte Xel-Ha och Tulum.
Citat:
vad bra =) men kan jag hitta boende på plats i själva cancun?
är det då att bara säga till taxi chuffören från flygplatsen, eller hur gör man?
|
|
|
|

2011-04-12, 15:48
|
|
|
BTW är du säker på att det är Cancun du vill till, många flådiga inte så billiga hotell vid stranden, resten är storstad. Playa del Carmen är en riktig hålligång ort för bad och partysugna.
Citat:
hej !!
|
|
|
|

2011-04-12, 19:06
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
BTW är du säker på att det är Cancun du vill till, många flådiga inte så billiga hotell vid stranden, resten är storstad. Playa del Carmen är en riktig hålligång ort för bad och partysugna.
|
tack för alla information..men jag vill nog bo på cancun, fast jag kommer åka runt lite...men vet ni några billiga hoteller nära stranden? tips?
|
|
|

2011-04-12, 21:20
|
|
|
Jag bokar alltid via hotels.com där kan du hitta massor av hotell i cancun och till de bästa priserna, sedan kanske inte de simplaste absolut billigaste finns med, men hyffsade priser i alla fall, alltid kartor och foton, beskrivning m.m. på hotellen.
Citat:
tack för alla information..men jag vill nog bo på cancun, fast jag kommer åka runt lite...men vet ni några billiga hoteller nära stranden? tips?
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|