ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-05, 13:35

smajk

Standard Fickpengar
Hej. Jag och min flickvän ska åka tre veckor till playa del carmen. Frågan är hur mycket fickpengar vi ska ha med oss? Vi vill kunna göra det som faller oss in, äta gott, hitta på roliga saker och se mycket. Vi vill leva gott helt enkelt.
Vi siktar på att ta med oss 40 tkr räcker det??
Svara med citat

Gammal 2010-06-07, 22:11

Gäst89

Standard
Oj vad mycket pengar ni tar med! Åker ni har utan att ha boende?
Svara med citat

Gammal 2010-06-08, 19:50

smajk

Standard
Boende har vi, men vi är osäkra på hur mycket vi ska ha med oss i fickpengar.
Svara med citat

Gammal 2010-06-19, 00:22

Zarah-Lou

Medlem
Zarah-Lou är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard
Ska själv åka i november, och enligt en arbetskollega som varit i Mexiko 3 gånger, så tyckte han att 400 per dag var mer än nog, men då räknade han inte in "upplevelser" utan det var frukost, lunch, middag och "snacks" från matstånden som finns och även goda drinkar på kvällen (en person).
Svara med citat

Gammal 2010-07-14, 09:23

mucho gusto

Thumbs up fickpengar
... njaa... 400 kr är lite snålt tilltaget om man vill ha kul oxå....
jag och en kompis var på playan maj-juni i år och våran dagliga budget var ca 1400 Pesos... per person.. inga utflykter men lite shopping inkluderat... och där vill man verkligen inte sitta och räkna pesos utan man vill äta och dricka gott där man känner för att göra ett "pit stop"...
Vi tog med oss pesos... dollar funkar oxå men bästa kursen får man nog hemma.. vi växlade in hela reskassan så man slipper använda bankomater eller handla för kortet på plats... lycka till och jag åker tillbaks för en tre veckors sem i september igen..
Svara med citat

Gammal 2010-07-14, 15:43

Zarah-Lou

Medlem
Zarah-Lou är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard
Har inte varit där än
Men precis som du skriver, så skrev även jag "400 per dag var mer än nog, men då räknade han inte in "upplevelser" utan det var frukost, lunch, middag och "snacks" från matstånden" - alltså mest mat, och inga "upplevelser" eller shopping.

Men sedan är det ju ytterst individuellt hur mycket man äter eller hur ofta man äter. Själv kommer jag räkna med 1000 kronor per dag, och då räknar jag med mat, upplevelser och shopping (och då kommer vissa dagar vara ligga-på-stranden-dagar och andra dagar kommer vara vattenparker och bada med delfiner, som kostar mer än 1000 kronor per tillfälle, så jag tror nog det slås ut rätt bra, så att säga..)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8