|
|

2009-12-17, 13:57
|
Reg.datum: dec 2009
Rykte: 0
|
Mexiko!
Jag har alltid velat åka till Mexiko. Det är dock alldeles för dyrt för min budeget. Men vad kan en två veckors semster ungefär gå på? Med flyg, hotell, mat och aktiviteter?
|
|
|

2009-12-20, 13:21
|
|
Jenval, det beror helt på hur dyrt du vill bo o hur länge du skall stanna.. Men du sa cirka 2 veckor.. Hmm omöjligt att svara på..
Men skulle tippa på en 15000 iaf... resa mat o hotell
|
|
|

2009-12-27, 10:34
|
|
|
Åkte förra året till Mexico. Betalade ca. 1400 euro för resan (flyg+hotell). Medräknat mat och aktiviteter blir det nog runt 2000 euro (i mitt fal mer), beroende lite på vad du vill göra och så... Själv simmade jag med delfiner,besökte x-caret och pyramider och en massa annat så det blev nog ganksa dyrt. Men om man en gång är där är det nog värt att göra och se en massa eftersom du inte kan göra det någon annanstans!
|
|
|

2009-12-29, 18:50
|
|
Det beror helt på vart till Mexiko du skall åka till.. Samt vilken klass du har tänkt dig på både hotell och flyg samt mat..
Jag hade en kompis som åkte dit för cirkularis 5 år sedan, och kom över en billig biljett för cirka 5000kr, vilket var värsta bästa dealen enligt honom, och jag tror nog att det kan vara svårt att komma undan så billigt..
Jag skulle gissa att du får räkna med cirka 10000 för biljett sen 5000 för mat o hotell ev. mer.. så sikta på 15000 -20000kr..
allt beroende på vad du har för krav osv..
|
|
|

2010-01-05, 23:03
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenval
Jag har alltid velat åka till Mexiko. Det är dock alldeles för dyrt för min budeget. Men vad kan en två veckors semster ungefär gå på? Med flyg, hotell, mat och aktiviteter?
|
Hej.
Jag och min sambo var i Mexico förra året i oktober till December. Det var det bästa resan hitils. Så jag kan verkligen rekomendera det. Det är otroligt stort och inte ens vi hann se allt. 10 timmar i en buss är ingenting på kartan. Tro mig.
Vart i Mexico ska du? jag kan rekomendera en del ställer om du vill veta mer. Men en biljett kan kosta från 7500:- till 10.000:- och när det gäller boende och mat. Snälla ta inget all incluive, dom bara blåser dig. Maten är hur billig som helst, restaurang som mat stånd på gatan. Sen kan det ju bli billigare om du åker när det inte är låg säsong, men annars, det är billigt överlag. Boende kan du hitta på 50 svenska kronor och det är ett helt ok boende. Men man kan alltid få billigare. Ett plus är om man kan spanska, jag tänker på när du prutar gällande boende.
Så det som verkligen kostar, är biljetten. Men snälla försök att komma iväg. Underbart ställe.
|
|
|

2010-01-16, 18:21
|
Reg.datum: jan 2010
|
Håller inte med ang all inclusive
Vi är just hemkomna från Playacar där vi hade fint hotell (4FFFF) med all inclusive. All mat gratis, all sprit, chips och dricka, ren handduk till stranden varje dag. Jag räknade ut att det inte alls blev dyrare (när jag jämförde med andra hotell och vad vi brukar lägga på mat/dryck/snacks), dessutom tjänade man oerhört mycket tid genom att slippa leta restaurang och vänta på kypare varje dag (nåt som tonåringar inte uppskattar). Den tiden kunde man istället lägga på att göra mycket roligare saker. Maten var helt sanslöst fin på vårt hotell (Riu Tequila), man kunde välja på buffe och tre olika alacarte-restauranger som ingick i allinclusive.
Det enda som tillkom i kostnad var utflykterna och det man shoppar, men det gör det ju alltid. Vi åkte ju under jul/nyårshelgen så därför var det extra dyrt. 54 tkr för två istället för 45 tkr om man kan åka nu istället.
Det var den bästa resa jag nånsin gjort, oerhört spännande kultur/historia, lika spännande natur/djur, fantastisk snorkling och genuint trevliga människor.
Rekommenderas, se till att komma iväg!
|
|
|

2010-01-16, 21:17
|
|
|
Ok. Leta restauranger, vänta på bord mm. Är du säker på att du inte bara är lite otålig. Hur jobbigt kan det vara. Ok, jag förstår att man kanske kan tycka det är jobbigt när man är i Sverige. Men snälla,, du är i Mexico, du har sol, du har hav, vad mer kan du begära. vänta några min, är det så himla farligt. Vi får vara överens om att vi har delade åsikter om detta. Jag tycker all incluisive suger. Men man gör ju som man vill.
|
|
|

2010-01-16, 22:04
|
|
Jo jag är otålig av mig. Det är inte på restaurangen jag vill lägga min dyrbara semestertid, inte heller i baren eller på shopping-gatorna. Inte heller på stranden i en solstol. Det är på utflykter, surfande på vågorna, på snorkelturer, i djungeln och via träffar med andra människor och att studera djur och natur som vi inte har i kalla Sverige, som jag vill lägga min tid. Att grotta ner mig i Mayakultur osv, fotografera så många för mig okända fågelarter som möjligt tex. Men som sagt det är tur att vi inte alla är likadana.
|
|
|

2010-01-17, 17:48
|
|
|
Å herre gud Riu Tequila vilket hotell, drömmer om det än idag fastän 3 år har gått,populära Grand Resort i hurgada är bara blaha jämfört.
|
|
|

2010-01-17, 18:06
|
|
Ja det hotellet kan varmt rekommenderas. Sista dagen bodde vi på ett ännu högre klassat hotell (5FFFFF) pga flygförsening, (Riu Palace Las Americas i Cancun) och det var mycket mycket sämre. Snorkig personal (som vi verkligen inte hade på Tequila), sämre både frukost och kvällsbuffé och ingen sportsbar (det är rätt trevligt med biljard tycker jag). Det var bara pampigare men inte bättre. Jag förstår att du längtar tillbaka, det gör jag med (redan).
|
|
|

2010-01-20, 19:25
|
|
|
Men snälla människa lägg ner, hur lång tid tror du det tar egentligen???? tro mig, du hinner med allt annat också. Jäkligt tur att vi alla är funtade olika. Eller???
|
|
|

2010-01-20, 20:07
|
|
Jag har ingen aning om varför du är så aggressiv. Men synd, för det här tycker jag är ett seriöst forum.
|
|
|

2010-01-23, 12:43
|
|
|
personen har troligen problem i sitt förhållande eller bara annars snuddat i en mina, och alla är väl inte funtade att springa rumpan av sej för att hitta det billigaste.
|
|
|

2010-01-27, 11:38
|
|
|
Kan med sanning säga att hela playa car är ett område med lyxiga hotell, superfina omgivningar och med gångavstånd till carmen, rekomenderas verkligen.
|
|
|

2010-01-28, 20:11
|
|
|
Jaa, jag med, men blir irriterad när folk inte kan vänta 5 jäkla min för att få bställa, men det kanske är skillnaden mellan tånåringar och vuxna kvinnor
|
|
|

2010-01-28, 20:15
|
|
|
Det handlar inte om att springa rumpan av sig men om man vill ah schyssta priser så kanske det kan vara en bra idee. Men man väljer ju själv hur mycket man vill lägga. Frågan från början var ju: hur dyrt/ billigt kan man komma undan med och jag svarar, väldigt billigt om man är redo och göra lite jämförelser innan resan. Vet inte vad du snackar om ang förhållanden mm.
|
|
|

2010-02-17, 12:51
|
|
|
Har bloggat om vår resa till Yucatánhalvön
Hej! Försökte skriva det här i en separat tråd, men den blev bortplockad. Admin kanske har en kommentar?
Nåja. Vi har iaf varit i Mexico och jag har skrivit några och klistrat in en del foton i vår blogg. Välkomna in:
På väg – en blogg om resor, Mmm, Mexico
|
|
|

2010-05-13, 13:43
|
Reg.datum: feb 2010
|
Hejsan, väldigt fin blogg.där vi läste igenom allt,tänkte bara höra med er om ni vet vad Taxi från Cancun flygplats till Playa del Carmen kostar? tar taxi emot dollar eller är det peso som gäller? vi åker den 17 Juni 2010 och det blir 17 dagar på Riu Tequila, Ha det gott!
|
|
|

2010-05-13, 18:17
|
Reg.datum: jan 2007
|
Hej! En snabb googling gav mig priset 65 USD för en taxi till Playa del carmen. Det priset kan vara något år gammalt och det kan ha blivit lite prisökningar.
Om ni kan få plats några stycken i en taxi så är det säkert prisvärt och enkelt att ta sig hela vägen in till hotellet isåfall. Alla taxis inne på flygplatsen är registrerade och "säkra" och jag minns inte exakt vad som gäller i cancun men på de flesta flygplatser och busstationer i mexiko så köper du biljetten till taxin i förväg så den är betald och klar före avfärd så du slipper överraskningar.
Kolla också med "shuttle", en större taxi/minibus/van som blir billigare om ni är fler och delar.
|
|
|

2010-05-13, 18:39
|
Reg.datum: feb 2010
|
Tack för tipset! Hittade även nu några länkar på tripadvisor där man kan förbeställa Transfer hemifrån priset ligger på ungefär 110 USD tur och retur så det stämmer nog priset du sa.Ha det gott
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|