ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-06, 19:45

fternstrom

Nykomling
fternstrom är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Oman: Hilton eller Crowne?
Hej på er.
Jag och min flickvän planerar en resa till Oman och Salalah i slutet av februari i år. Det verkar ganska självklart att välja antingen Hilton eller Crowne, men vilket ska man ta? Har läst ett antal olika recensioner, mestadels på TripAdvisor men också här, och det känns svårt att välja. Vi är medvetna om att läget för Hilton inte är det bästa med tanke på hamnen och kranarna. Men hur mycket stör det egentligen? Hur är stranden och vattnet där? Sen har vi fått en bild av att maten på Crowne är riktigt dålig, stämmer det?

Hade varit grymt tacksam om någon som bott på de båda hotellen kunde ge oss en liten recension och en jämförelse.

Tack på förhand!
/Fredrik och Åsa
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 14:49

tantor1

Nykomling
tantor1 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Smile crowne
hej
vi återvänder till crowne för 3 dje gången nu den 14 februari, har aldrig stannat på hilton med´n dock varit där på besök. ligger väldigt off men har bättre mat. vi kan inte säga att maten är dålig men håller inte heller riktigt 5 stjärnig standard. frukosten är dock helt underbar samt även bufeerna nere på strandrestaurangen som man kan äta på 2 ggr om man väljer halvpenson vilket jag starkt kan rekommendera, 1:a gången hade vi inte det och det blev dyrt!! det finns inte heller så många andra ställen att äta på inne i stan, ingen serverar ju vin förutom på hotellen, men det är ett underbart land att sola och bada i. och väldigt trevliga människor som inte är turist trötta utan tycker att det är roligt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8