ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-01, 17:05

kurdish

Nykomling
kurdish är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Unhappy Rädd för och åka till Iran!! hjälp..
Åker till Iran om 10 dagar men jag är verkligen verkligen jätte rädd! Jag har redan åkt en gång för 2 år sedan och var där i en månad...Men nu helt plötsligt är jag rädd!! Har sätt massa otäcka bilder på hur dom hänger folk och slår osv...Kan det här hända mig ? eftersom min pappa är en kurdisk politik? Hans pappa var en kurdisk soldat, men han var aldrig soldat? Och plus att jag har åkt en gång redan! Tacksam för folk som har upplevt samma sak?
Svara med citat

Gammal 2011-10-26, 12:06

babiih

Medlem
babiih är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard
Gick det bra i Iran?

Jag har aldrig varit där, men en iransk vän vill ta med mig dit någon dag. Han är (förstås) kritisk mot regimen där men säger att det finns så mycket att se och göra. Det har han nog rätt i, det är ju ett enormt land med såå mycket historia.
Svara med citat

Gammal 2012-03-12, 14:12

Mohammed

Question Varför är du rädd?
Citat:
Ursprungligen postat av kurdish Visa inlägg

Åker till Iran om 10 dagar men jag är verkligen verkligen jätte rädd! Jag har redan åkt en gång för 2 år sedan och var där i en månad...Men nu helt plötsligt är jag rädd!! Har sätt massa otäcka bilder på hur dom hänger folk och slår osv...Kan det här hända mig ? eftersom min pappa är en kurdisk politik? Hans pappa var en kurdisk soldat, men han var aldrig soldat? Och plus att jag har åkt en gång redan! Tacksam för folk som har upplevt samma sak?
Du behöver abslut inte vara rädd men försök att vara försiktigt och observera istället. Jag är en regimkritiker också Kurd, har varit flera gånger där och inte råkat för något. Människorna i iran är jätte snälla och de omsluter dig och skyddar dig. Det finns alltid spioner som passar andra och rapporterar. Försök att vara lugn och njuta med dina vänner av dina dagar. Iranska regimen är nu fullt upptagen av sina interna strider och har knappast tid och ork för att tänka på dig. Bara att du inte av otur hamnar hos polisen.
lycka till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8