ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-26, 13:53

wickz

Nykomling
wickz är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard Damaskus under en längre period
Hej, jag är väldigt sugen på att åka till Damaskus och plugga i 7 månader, men skulle gärna få veta lite om staden, landet av er.
Allt jag hört är positivt, när ni säger negativa saker förklara. Säg inte att de är muslimer, att de tafsar osv utan förklara mer isåfall.

Vad vill jag veta? Allt...
Hur bor man? Vad kostar det?
Jag ska dit och läsa arabiska så det borde ju underlätta vistelsen mer och mer.
Jag ska dit med min familj (man och dotter på 3 år), hur ficar man någonstans att bo och vad kan det kosta?
Vad kostar maten? Både ute och laga själv?Jag är vegan/i sämsta fall vegetarian och dottern är vegetarian med, hur enkelt är det att hitta?
Finns det någonstans att bada där? Vart åker man annars för det? (jag gissar att min man och dotter gärna badar när jag pluggar).
Något man bör tänka på speciellt?
Hur "kan" man gå klädd? Dels vid universiteten, vad är accepterat, och allmänt?
Svara med citat

Gammal 2010-03-26, 14:16

wickz

Nykomling
wickz är inte uppkopplad

Standard och visum
och hur fungerar det med visum?
Svara med citat

Gammal 2010-03-31, 14:09

wickz

Nykomling
wickz är inte uppkopplad

Standard
ingen som varit där?
Svara med citat

Gammal 2010-04-02, 12:02

davkei

Medlem
davkei är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
Hej

Jag har varit i Damaskus och vad gäller visum så senaste jag åkte räcker det i cirka tre månader får du från Syriens ambassad. Glöm inte att besöka Souk Alhamaje (världens äldsta) glöm inte pruta dock dem lägger på massor om du är turist. Min fru och hennes bror (förut bosatta i Damaskus) fick gå dagen efter själva och handla efter jag pekat ut vad jag ville ha då får dem handla för lokala priser .
Umayyadmosken är helt enorm missa inte att besöka den heller.