ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-27, 18:09

Gäst

Wink tjoho
hej linn!! syrien är ett riktigt uteliv på kvällar!!! shoppingen är stor där finns mkt o välja på allt möjligt...och alla paratar arabiska där sällan eng!!! skulle du tänka dig åka ditt så kan ja rekomendera några discotek... underground och laterna....nu kan vi hoppa över till maten,,, mkt meze doppning kött grill.. en massa o välja på!!!....
Svara med citat

Gammal 2008-07-01, 21:17

Gäst

Thumbs down ett TIPS
Åk ej till Syrien!
Svara med citat

Gammal 2008-07-20, 18:56

Gäst

Standard Syrien på G...
Hej!

Syrien är värt att besöka. Damskus t ex Omajjdmoskén och gamla stan med sina basarer.
Casion kallas berget varifrån du ser hela staden särsklit vackert på kvällen.
Halab, Aleppo och då deras historiska museum är värt ett besök. Landet har en mycket rik historia. Kusten är också vacker och vatten, skogar och berg finns i nordväst - gränsen mot Turkiet.
Engelska fungerar hyfsat men allra bäst om du har någon med som kan arabiska. För oss från Sverige är det mycket billigt.
Svara med citat

Gammal 2008-07-25, 10:49

Gäst

Smile
Hej Linn,

Jag var i Qamishli förra året i sep. o jag kan verkligen rekommendera dig Syrien! Man ska vara försiktig som i alla länder men det är sååååå himla billigt att man trillar av stolen! Jag o 4 personer var ute o åt med dricka o allt o det gick på 90 kr!!!

Kläder kostar knappt ingenting! Maten är grymt god men det tar ett par dagar för magen att vänja sig. Vatten måste du köpa. O när du ändå är nere så passa på o träffa en tandläkare! Jag blekte mina tänder för 650 kr!!! Ingen sån där TV-Shop blekning utan en riktig som de har här i Sverige med stor blå lampa o allt.

Det finns sevärdheter men det gäller att hitta rätt guide. Att ha sin egen chaufför kostar knappt nåt per dag heller! Bara att ringa de så fort du behöver åka nånstans.

Stämningen är alltid glatt o de älskar att se turister! Butiksägarna kan vara lite jobbiga men är du bara bestämd så går det bra! PRUTA är nyckelordet! Man ska pruta o göra det ordentligt!

hoppas du har fått nån info som du behöver...

Kram

Jag undrar om det finns någon därute som varit i och vill berätta om i synnerhet Damaskus men även Syrien i helhet ur ett turistperspektiv? Jag är intresserad av allt; staden, landet, miljön, atmosfären, kommunikationer, mat, stämning, sevärdheter och västerländska möjligheter till underhållning så som biografer m.m.
Vore jättetacksam för alla svar!

/Linn[/quote]
Svara med citat

Gammal 2008-08-10, 19:50

Mike

Exclamation Syrien
Syrierna är speciella i Syrien.
Inte alla som vi träffar i Svergie är som de i syrien.
I syrien vill ingen dra in dig i sin butik.
vet dom att du är turrist bjuder dom gärna på en kopp tee utan att ens försöka
tvinga dig köpa eller titta på deras varor.
Åk till turkiet kolla hur dom lever där ...
Åk till Syrien - känn skillnaden..

Media säger inget om hur underbara männsikorna är där nere..
Säkerheten är bättre än något annat.

ÅK DIT prova på.

Jag säger inte att landet har världens bästa system.
Eller att syrien är bäst...

Nej... Men vill man leva livet som man vill leva.

Syrien är ditt hem!
Svara med citat

Gammal 2008-08-27, 22:40

Gäst

Smile
jag bor här i damascus nu och trivs jättebra!
Kolla gärna bloggen tokigafian.blogg.se
Svara med citat

Gammal 2008-09-05, 20:55

Gäst

Wink ghadaaa
hahaha ghada ja förstår att du älskar syrien , det kanske är ditt hemland. men nu ska vi inte överdriva lilla gumman. du har troligtvis bara varit där om ja uppfattade det rätt? för BELIVE me girl, ja har varit i 7 olika länder, och syrien är inte det finaste. så , nu ska vi inte överdriva och ge folk falska förhoppningar. ja har varit i mitt hem land libanon, och visst känner man att sitt hemland är det finaste, men det är det inte först man ser andra länder. så underskatta inte allt annat Gummsan.! ;p
Svara med citat

Gammal 2009-03-01, 15:35

Gäst

Exclamation Sluta
Du kan tycka och tänka, men säg inte att Ghada överdriver.
Jag har bott i Norge, dubai och Sverige, besökt Tallin, Jordanien och syrien.
Jag tycker att det är underbart, fint, billigt och folk är vänliga. Jag ska åka till Syrien i mars och igen på sommaren. Jag vill inte säga så mycket, men tvill att människor ska åka dit och se landet med egna ögon. Det e värt en chans.
Svara med citat

Gammal 2009-08-25, 11:13

Gäst

Standard Resa till Syrien
Till alla som vill resa till syrien, Kontakta Hilon Travel i Göteborg.
Resebyrån är Syriens officiella säljsagent i norden.
Hilon Travel
031 - 15 66 80
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8