ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-01-24, 18:38

Elira

Standard Israel
Vi tänker resa till Israel för första gången i sommar.Vet att det är varmt
då,men går det att existera i Eilat,eller borde vi välja en annan
boendeort.Tar väldigt gärna emot alla möjliga tips om landet som man kan ha nytta av,men som man kanske inte tänker på som ny resenär.

Elira
Svara med citat

Gammal 2007-01-24, 18:50

Standard
är det inte krig där?
Svara med citat

Gammal 2007-01-24, 19:39

Elira

Standard
Har det brutit ut idag då :roll:
Svara med citat

Gammal 2008-03-17, 14:40

Gäst

Talking Israel=Underbart
Hej. Jag var i Israel i två veckor nu i februari (2008). Var även nere i Eilat. Började redan bli kokhett (fast det var i slutet av februari). Om du inte har något emot värme så är Eilat helt underbart. Du kan snorkla och bota alla möjliga hudproblem i det salta vattnet. Å landet Israel är också helt underbart! Det finns så sjukt mycket att se och upptäcka och Israelerna är så otroligt öppna, hjälpsamma, generösa, trevliga....
Å på tal om "kriget". Det är bara stört uppförstorat på TV. Jag kan sätta min högra arm på att du inte ens kommer att märka av det! Ha en trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-03-22, 02:26

Gäst

Talking
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej. Jag var i Israel i två veckor nu i februari (2008). Var även nere i Eilat. Började redan bli kokhett (fast det var i slutet av februari). Om du inte har något emot värme så är Eilat helt underbart. Du kan snorkla och bota alla möjliga hudproblem i det salta vattnet. Å landet Israel är också helt underbart! Det finns så sjukt mycket att se och upptäcka och Israelerna är så otroligt öppna, hjälpsamma, generösa, trevliga....
Å på tal om "kriget". Det är bara stört uppförstorat på TV. Jag kan sätta min högra arm på att du inte ens kommer att märka av det! Ha en trevlig resa!

Har varit i Eilat, det är härlgt väder och glöm inte cyklopen halva nöjet är undervattnet.
Kan rekomendera och dyka med delfinerna me.

trevliga människor och man märker inget av krig eller dyligt....håller med att tv förstorar upp det men det är vel inget nytt.

Rekomenderar Eilat starkt!
Svara med citat

Gammal 2008-03-30, 15:21

LoveIbiza

Medlem
LoveIbiza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Standard
Rekommenderar att du även tar en tripp till Tel Aviv, fast Eilat är nog lika bra! Vet inte riktigt, men har hört gott om Tel Aviv
Senast redigerad av LoveIbiza den 2008-03-30 klockan 15:25.
Svara med citat

Gammal 2008-05-10, 02:39

Gäst

Standard inte eilat
åk över gränsen till aqaba eller sinai med undvik eilat. fruktansvärt ställe!
Svara med citat

Gammal 2009-02-22, 19:14

Gäst

Standard jerusalem
är det någon som vet hur varmt det är i jerusalem runt mars april
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 10:56

Lina R

Medlem
Lina R är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
När jag var i israel så var allting jättedyrt. typ en liter mjölk 30 kronor. Jag gillade inte alla militärer som var väldigt unga som bar på vapen överallt man gick. Obehaligt. Men simma med delfiner var helt underbart. och snorkla bland korallerna var oxå fint.
Svara med citat

Gammal 2010-01-23, 19:27

Gäst

Smile
Om du skall besöka Israel, så välj då okt eller nov, Om du bor i Eilat så finns det inrikesflyg som går i stort sett varje halvtimme till olika platser i Israel.
Hälsn Ove
Svara med citat

Gammal 2010-01-23, 19:35

Gäst

Smile
Hej igen. jag läste om ditt brev och såg då att du tänker vara i Eilat under sommaren, sommartemperaturen ligger stadigt mellan +40 och +42 grader i skuggan, ingen vettig människa åker till Eilat sommartid.
Hälsn Ove
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8