ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-07, 13:24

Jelena

Nykomling
Jelena är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard vaccinering Dukoral ????
Hej!
Nu är det bara drygt månad kvar till vår resa, vi har längtat så länge. Resan bär av till Flic en Flac och vi stannar dryga två veckor. Vi är en familj på fyra och vi har valt att vaccinera oss mot Hepatit A och påfyllnad av stelkramp, difteri m.m. för oss föräldrar och Twinrix för våra tonårsbarn. Nu funderar vi på om Dukoral verkligen är nödvändigt för en resa till Mauritius. Enligt reseråden vi hittat är det inte nödvändigt för just kolera eftersom det inte finns på Mauritius, men att det möjligvis också hjälper mot turistdiarré. Inte helt säkert alltså.
Det är mycket pengar, men å andra sidan vill man ju helst slippa bli magsjuk. Finns det någon med erfarenheter att dela med sig så tar vi tacksamt emot.
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 13:33

Gäst

Standard
Vi tar alltid Ducoral, om det sen är det som har hjälpt kan man ju aldrig få svar på, bara att vi inte blivit magsjuka mer än en gång och det var till Egypten, men dit har ju de flesta blivit sjuka så det var väl inget konstigt med det. Har man råd att betala dyra pengar för en resa så är ju dessa pengar en droppe i havet, hur kul är det att ligga på rummet och vara dödssjuk i en av de två veckorna ?? Valet är ert, jag vet vad vi hade gjort. Vi har rest runt till Maxico, Indonesien, Vietnam, Thaland, Hainan, Malaysia och massor av andra länder och aldrig blivit magsjuka mer än det jag skrev innan.
Svara med citat

Gammal 2009-11-30, 17:12

Jelena

Nykomling

Standard
Vi valde att vaccinera oss med Dukoral och känner oss nu väl garderade.
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 20:26

Daniboiii

Medlem
Daniboiii är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard Rekomenderar det,,,
Jag har fått det berättat för mig att D endst håller sig ett antal dagar.. typ 1-2 veckor.. Och att man faktiskt kan få magsjuka trots att man tagit det..

Jag verkar ha en stålmage,, jag tog D och åt allt frå gatan osv o var inte alls noga med vad jag stoppade i mig. klarade mig superfint..

Jag rekomenderar dock Dukoral .. relativt billigt ofta oralt tar man det oxo
Svara med citat

Gammal 2010-02-14, 11:51

Jelena

Nykomling

Standard
Resan blev helt fantastisk med bra boende, härliga utflykter: Île aux Cerfs, Île aux Bénitiers/Coconut Island, klädmarknaden i Quatre Bornes m.m.
Men faktum är att de sista dagarna fick både jag och resten av familjen rätt stora magproblem. Och då hade det gått ca tre veckor efter det att vi tagit sista dosen Dukoral. Ja, ja utan vaccinationen kanske vi hade spenderat fler timmar i magkramper än vad vi nu gjorde, så "no regrets" vad gäller den utgiften.
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 17:50

Gäst

Standard
Enl forskning ger Dukoral 30% skydd, enl min vaccinationscentral kan man lika gärna köpa Dofilus på ICA.
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 07:25

Gäst

Standard
Jag har också fått informationen att Dulcoral inte har någon effekt på de flesta turistmagar så man kan lika gärna låta bli. Vi åt både från dholl puri-stånden i Quatre Borne och daglig lunch från de två vagnar som står vid public beach i Flic en Flac och hade inga som helst problem med magarna.
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 08:01

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Enl forskning ger Dukoral 30% skydd, enl min vaccinationscentral kan man lika gärna köpa Dofilus på ICA.
Detta ^ Men, är man utomlands är det lika bra att köpa deras egna yoghurt/filmjölk där.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8