ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-14, 15:56

Sudden

Standard Budgetboende Mauritius.
Någon som har förslag på budgetboende på Mauritius? Vi har tittat på Allamanda i norr men det verkar nästan ”för billigt” om man säger så. Vi tittade också på lägenhet i Flic en Flac men känner ett par som bodde där för 65 euro natten (privat lägenhet) men stördes av både trafik och krogliv så dit vill vi inte. Vi har även tittat på Bungalow Vanille i La Preneuse (västkusten) som verkar fint och plånboksvänligt och kanske La Maison Dete på östkusten om plånboken tillåter, men många säger att östkusten är blåsig och kall (vi tänkte åka i September).

Vi är resvana och vill bara koppla av, ha lugn och ro och äta gott då och då, men gärna möjlighet att laga mat själva. Annars har vi inga större krav på boendet eller aktiviteter etc.

Tack på förhand för tips ...
Svara med citat

Gammal 2009-07-24, 11:42

Gäst

Standard
Hej!

Detta kanske kan vara nått: apartments
En av ägarna är svensk, så det är lätt att kommunicera.

Mvh!
Svara med citat

Gammal 2009-08-07, 16:23

Ankri

Nykomling
Ankri är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard Lägenhet
Hej!
Vi har precis kommit hem från Mauritius efter tre härliga veckor! Vi bodde i en fyrarumslägenhet i Flic en Flac för 6 000 kronor, den har gått upp några tior p g a kronans dåliga värde. Den ligger helt kanon, tyst o lugnt, fem minuters gångväg från stranden. Maten är helt underbart god, vi hann aldrig tröttna och även billig. Finns även en Spar affär där man kan köpa det mesta till frukost. Skickar länken till dig här:

MAURITIUS strandnära lgh, TOPPSTANDARD | Utland: Övriga länder | Blocket

Vänligen

Ann
Svara med citat

Gammal 2009-09-04, 08:46

Indira

Standard billigt rum att hyra på mauritius
Hej jag är en kvinna från mauritius jag vill börja att hyra rum till folk. Det blir 200kr per person inklusive frukost du kan maila mej indira.52@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-10-27, 09:36

Sudden

Thumbs up Nu har vi kommit tillbaka!
Tack för svaren, vi har hunnit med att både åka och komma tillbaka!

Efter mycket velande så blev det till slut tre olika boenden på ungefär lika många veckor. Vi gjorde av med mer slantar än det var tänkt men det var det värt!

Vi valde Lakaz Chamarel ett par nätter, Bungalow Vanille 1,5 vecka och en vecka på Vindo Villas i norr. Alla går att hitta genom en enkel googling. Flyget blev Air France via Paris.

Snabb sammanfattning:

Lakaz Chamarel klart bäst om man har tjock plånbok. Inget snack om saken. Riktigt lyxigt och ligger undanstoppat i bergen (värdelöst om man vill bada dock) men det var på tok för dyrt för någon längre vistelse, runt 150 euro natten i lågsäsong (annars 200). Tre nätter var dock tillräckligt för att lugna sinnet (vi började resan här). Stället ligger helt enskilt mitt i ingenstans. Perfekt för avkoppling, bara skogens sus runtomkring. Om man stannar länge så kan det vara bra att tänka på att man är beroende av deras mat (och priser). Fast om man har råd att stanna här länge så kanske inte priset spelar så stor roll,,,

Bungalow Vanille var klart mest valuta för pengarna och det var skönt med en välsorterad affär runt hörnet efter all restaurangmat (och skönt för plånboken). De säger att stranden ligger 500 meter från stället men det är bara 200 meter till vattnet. Med La Preneuse Beach menar de den "fina" beachen men det gick utmärkt att bada på närmare håll. Stranden fortsätter ända till Flic an Flac såvitt jag förstår. Fanns ett bra café precis nedanför gatan och även lite restauranger. Cabanon Creole runt hörnet hade både bra och riktigt prisvärd mat och lite dyrare La Bonne Chute var också värt ett besök men gjorde lite ondare i plånboken.

Vindo Villas i norr hade jag läst skulle vara bra men det övergår mitt förstånd. Fina rum men medioker mat och framtvingade leenden på personalen. Det kändes nästan lite som att man var på någon gruppresa till mallorca. Grand Baie i övrigt var som en del skrivit innan, dyrt och byggt för turister, men ändå kul att se. Hade jag varit lite yngre så hade jag nog gillat nattlivet dock men såhär i efterhand skulle det nog inte skadat med lite kortare tid där och lite längre i söder. Lätt att vara efterklok dock.

Finns hur mycket som helst att skriva egentligen men hoppas någon har nytta av det lilla ovan och fråga gärna om ni undrar över något! Ett litet tips förresten: Avtala om taxipriset innan ni hoppar in! Fanns hur mycket som helst med taxiskurkar runt Grand Baie och Pereybere. Såg dock inga neråt västkusten, kanske pga mindre turister där. Vi blev aldrig lurade men många försökte med typ "only 2000 rupees" och andra fantasipriser för en sträcka på ett par kilometer.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8