ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-19, 13:19

Cia58

Nykomling
Cia58 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Thumbs up Mauritius...
Ni som funderar på att åka till denna underbara ö.....gör slag i saken...åk!

Och när ni är där måste ni absolut simma med vilda delfiner......men akta er för hotellens egna delfinutflykter!
Hotellens båtar samlas på samma plats, vid samma tidpunkt.....typisk turistfälla.....och då försvinner delfinerna. Och några pengar tillbaka, får ni inte.

Vill ni ha tips om en fantastisk taxichaffis, som för en billig peng tar er runt ön, på alla möjliga utflykter, så säg till! Han fixar även den mest underbara delfintur jag någonsin upplevt....med garanti!! Inga delfiner.....pengar tillbaka!
Han är duktig på engelska och otroligt kunnig!

Mvh
Svara med citat

Gammal 2009-07-05, 13:03

Gäst- Anne

Talking Jag vill gärna ha tips
Hej!

Läste om din cahufför och vill gärna veta hur jag kontaktar honom. Vi ska bo i Flic en Flac och åker på lördag!!! Hur mycket kostade det att åka ut på delfinturen och vad kostade det med chaffisen runt ön???

Vänligen

Anne
Svara med citat

Gammal 2009-07-08, 20:23

Ankri

Nykomling
Ankri är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Talking Vill ha tips
Hej!

Läste om din chaufför och vill gärna veta hur jag kontaktar honom. Vi ska bo i Flic en Flac och åker på lördag!!! Hur mycket kostade det att åka ut på delfinturen och vad kostade det med chaffisen runt ön???

Vänligen

Anne
Svara med citat

Gammal 2009-07-09, 12:34

Cia58

Nykomling
Cia58 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard
Hej Anne!

Trevligt, att ni ska till Mauritius! Ni kommer inte att bli besvikna.

Ärligt talat, så minns jag inte vad delfinturen kostade.....men det rörde sig om hundralappar....och de var värt varenda rupie. Och, som sagt.....ser man inga delfiner, så får man pengarana tillbaka.
Man åker ut i en stor gummibåt, med inhemska guider.....som sedan simmar med en, om man vill, bland delfinerna.

Och chaffisens namn är: Rajen Jeeneea. Hans bil heter AJ100 och han har mobilnr. 253 3047
e-mail: rajen-ans@intnet.mu

Önskar er en jättetrevlig resa! Hör gärna av dig o berätta, när du kommit hem igen.

Mvh Cia
Svara med citat

Gammal 2009-07-09, 15:10

ilma

Standard Januari
Hej!

Tack för tipset!

Vi ska dit i januari och kan knappt vänta. Har du mera tips Cia?
Vad måste man se/göra? Vad bör man undvika? mm mm mm ;-)
Ann, du kan väl också berätta mer när du är hemma igen.

Mvh!
Magnus
Svara med citat

Gammal 2009-07-09, 19:53

Ankri

Nykomling
Ankri är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Talking Flic en Flac
Hejsan svejsan!

Tack så mycket för svaret!!!! Det ska bli spännande. Vi ska bo i Flic en Flac, har hyrt en lägenhet där! Vi blir hämtade på flygplatsen och körda dit för ett pris på 1 300 rupies, är det dyrt??? Jag lovar att återkomma med en härlig reseberättelse!!!
Svara med citat

Gammal 2009-09-19, 14:08

gäst

Smile Flic en flac
Hej! Vi tänker oss att åka till Mauritius i feb-10. Har tidigare varit i trou aux biches -08 men tyckte det var lite för dött där.Fanns inte så mycket att göra på kvällarna, en affär + några restauranger. Fick åka taxi till Grand bay där det fanns lite mer. Hur är flic en flac? åkte bara förbi där när vi var på delfintur. Vill ju gärna kunna gå ut på kvällen och äta + dricka några phoenix eller liknande. Vi åker 4 vuxna + 2st 6 åringar.
Finns det något för barnen att göra?
Någon som varit i flic en flac ? Tips o förslag mottages tacksamt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8