ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-11, 21:04

Gäst

Standard Mauritius, bästa respris, fakta mm?
PLANEN:
Har planer att tillsammans med tjejen åka till Mauritius i 2 veckor i maj. Vi försöker hitta billigt flyg+hotell dit under 2v. Har hittat två bra alternativ nu, det är med Ving.se och NätReseByrån.se. har sökt datumen 12-26maj.

LÄNKAR TILL DE TVÅ SIDORNA:
Mauritius - Merville Beach - Boka resa och betala online på Ving.se
och...
http://www.nätresebyrån.se/subpage.aspx?id=455

FAKTA FRÅN DE TVÅ SIDORNA:
* Ving har sin resa i 10 dagar på ett hotell (Merville Beach) som ligger vid Grand Baie (norr), kostar med flyg+hotell (mat inkl.) ca 15575kr/person.
* NätReseByrån har sin resa i 14 hotellnätter på ett hotell (Villas mon Plaisir) som ligger vid Pointe aux Piments (ca 15 min ifrån Grand Baie med taxi), kostar med flyg+hotell (mat inkl.) 15295kr/person Se Karta

MINA EGNA FUNDERINGAR:
* Har aldrig hört talas om nätresebyrån innan, man vill ju vara säker på att et är ett seriöst företag som ligger bakom, och Ving är ju iaf känt. Men nätresebyrån har ju bättre priser här vilket lockar mycket. Någon som har erfarenhet från dessa?
* Kanske någon som har tips på billiga resebyråer som kan fixa billigt flyg+hotell just Mauritius?
* Är det någon som har varit på Mauritius och vet vad som är bra eller dåligt? Som kan komma med tips, förslag eller annat?
Svara med citat

Gammal 2008-01-11, 21:52

Akerhage

Nykomling
Akerhage är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard
Boka flyg och hotell snabbt, enkelt och billigt hos Travellink resor

verkar billigt, men priset e detsamma oavsett antal nätter där??
Svara med citat

Gammal 2008-01-12, 15:12

Akerhage

Nykomling

Standard
Har tagit screenshot på de två olika alternativ som jag tittade på,
13 nätter respektive 27 nätter:
http://img70.imageshack.us/img70/8563/13ntteron3.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/4371/27ntterwa4.jpg
Svara med citat

Gammal 2008-01-12, 19:30

Zita.

Nykomling
Zita. är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Smile
Jag och en kompis var till Mauritius två veckor i november, underbart land! Fantastiska stränder, trevlig lokalbefolkning och fantastiskt mycket billig shopping. Vi tog en sistaminuten, ospecificerd med fritidsresor. Betalad 6900:-/person. Hamnade på ett fint litet hotell i Trou aux biches, 15-20 minuter från Grad Baie.

Jag skulle inte vilja bo i Grand Baie, det är för "turistigt". Försäljarna kan vara lite jobbiga och priserna är mkt höga. Vid bassaren är försäljarna extremt jobbiga. Åk heldre till små lokala marknader. Stränderna är ok men det är lite tätt med folk.

Ni behöver inte boka trensfer heller, samma pris med taxi och det går mkt fortare, tänk bara på att pruta. Betala inte över 1000 för en taxi till Grand Baie. Att hyra en taxi före en hel dag ska absolut inte kosta över 2000.

Boka absolut inga utflykter med resebolaget, det ordnar ni på platts.
En fin lång strand när Grand Baie är Mon Choisy.

Lycka till =)
Svara med citat

Gammal 2008-01-13, 15:44

Akerhage

Nykomling

Standard
Hej, tack för svaren, det hotell som travellink hade heter Villas Mont Choisy, det ligger vid mon choisy beach, det var där det verkade så billigt att stanna länge, du har inte sett det hotellet? eller rättare sagt de villorna?
Hur är ett 3-stjärnigt hotell där, e det bra standard? Vill ju inte vakna av att det är massa kryp och sånt inomhus. =)
Berätta gärna lite mer, det är intressant att höra från någon som varit där!
Svara med citat

Gammal 2008-01-15, 11:46

Akerhage

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av reseproffset Visa inlägg

Kolla om dom har egen IATA, dvs om de har rätt att ställa ut biljetter själva, om de går via någon annan så finns risken att ni blir ordentligt körda om det skulle bli strul.
Mailade till travellink med lite frågor, bland annat så frågade jag det du skrev ovan och:
* vilket flygbolag man skulle åka med
* att de skulle försäkra att man fick sitta bredvid varandra på flyget,
* totalkostnad för resan (dolda kostnader o sånt inkl.)
* lite frågor om hotellet (villas mont choisy)

Något mer man bör fråga? Så man inte kan bli lurad eller så...
Svara med citat

Gammal 2008-01-15, 16:57

Akerhage

Nykomling

Standard
Fick detta till svar från travellink
Hej Patrik,

Tack för ditt mail. Dina frågor nedan besvaras om du gör en bokning på våran hemsida, du behöver inte betala utan kan bara gå fram steg för steg för att få den information du behöver. Vill ni ha information om hotellet ska ni ringa till våran hotellsupport på telnr: 0770-456 470 tryck 2 för hotell. Om du vill försäkra dig om att få platser bredvid varandra ska du lägga till ett servicepaket i din bokning och skriva ditt önskemål på meddelande rutan. Vi är nordens ledande resebyrå och har eget iata, vi ställer ut våra egna biljetter.
Svara med citat

Gammal 2008-01-24, 12:33

Akerhage

Nykomling

Standard Resa med odenresor
Fick tips av "reseproffset" på detta forum att jag skulle ta kontakt med odenresor, vilket jag nu gjort,
kan meddela nu också att priset har höjts med 6000kr bara 1.5 veckor senare med travellink, så odenresor verkar billigast just nu faktiskt.

Har fått följande prisuppgift
Flygstol: 12maj - 2juni: 9850kr X 2st = 19700kr
Transfer: (Flygplats- hotell T&R)- 1040kr för båda = DYRT VA???? (sammanlagt 12 mil bara tur och retur)
Bokningsavgift hotell: 250kr X 2st = 500kr
Hotell: "villas mont choisy" 21 nätter: 3750kr X 2st = 7500kr
TOTALSUMMA: 19700+1040+500+7500 = 28740kr

Tycker att transfern är fruktansvärt dyr, kan väl omöjligt kosta oss över 1000kr att åka 6 mil till hotellet och 6 mil hem igen?

Annars tycker jag flygstolarna verkar billiga, hotellet är billigt det med.
Har inga erfarenheter av "odenresor", tänkte om nåt skulle hända, det här med IATA och sånt som jag fick tips om också. Någon som åkt med dem och har bra erfarenheter, eller dåliga med för den delen.

Oroväckande är att de skrivit fel namn på min flygstolsbiljett nu 2 gånger, först Per sedan Peter, jag heter Patrik, det verkar lite slarvigt tycker jag.
Svara med citat

Gammal 2008-01-24, 12:55

Resenären

Nykomling
Resenären är inte uppkopplad

Standard
Hejsan Akerhage,

Odenresor är en av Sveriges bästa och lönsammaste resbyråer. De har IATA nummer 80202065 och har däremed rätten att ställa biljetter själva. De har dessutom AAA i kreditrating (högsta betyg), de er ett familjeföretag som funnit sedan 50 talet.

Jag har köp ALLA min biljetter hos dom sedan 10 år tillbaka både tjänste och privat, dom är suveräna.

Dock så vet jag att det är fullt tryck på deras telefoner, så därav kasnke det blev lite stressigt med diit namn? Men ring och para med Per (VD) så får du upprättelse :-)

Ang transfer, 1040 för 12 mil är inte dyrt (210 kr/pers och väg). Det brukar man få betala för en privat transfer. Annars kan ni ju ta taxi, kanske blir några 100 lappar billigare?
Svara med citat

Gammal 2008-01-25, 13:11

Zita.

Nykomling
Zita. är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
Boka inte transfer, du kan ta en taxi dit för ca 200 sek.
Svara med citat

Gammal 2008-01-26, 12:07

Akerhage

Nykomling

Standard Resan bokad, med travellink!
Nu är resan bokad iaf! Dock så blev det med travellink i sista sekund, hade bra kontakt med odenresor och de var hjälpsamma, men jag gick in för att titta priser på travellink innan jag skulle bestämma mig, så kom jag över en mycket billig resa!

Flyg+boende i 3v på villas mont choisy för endast 27000k för oss båda, så jag slog till direkt.

Nu är resan bokad och jag vill ha så mycket information som möjligt om Mauritius nu, ska starta en ny tråd tänkte jag som inte ligger på "flygrelaterat" så ta en titt där ni som varit på Mauritius och skriv allt som är bra eller dåligt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8