|
|

2006-01-12, 05:33
|
Reg.datum: jan 2006
Rykte: 0
|
Ensam tjej till Marocko
Funderar på att resa till Marocko. Har tidigare varit i Tunisien (3 ggr) som ensam tjej och det funkande bra. Någon som har bra erfarenheter av Marocko ? Tips... tack.
|
|
|

2006-02-11, 01:27
|
|
|
Hej Elianne!
Jag har varit i Tunisien och Marocko, inte själv, men med en tjejkompis.
Tyckte att båda resorna gick bra, men visst fick man slå ifrån sej lite. Ingen större skillnad mellan länderna när det gäller den saken tycker jag
Hoppas att du kommer iväg, Marocko är ett fascinerande land!
Kram
Anne
|
|
|

2006-03-19, 16:37
|
|
|
Tror inte att det ska vara några problem att vara ensam tjej där.
Men är du blond så får du räkna med att de kommer att dra i dig.
Ha en trevlig resa!
|
|
|

2006-04-10, 17:46
|
Reg.datum: mar 2006
|
Vet en tjej som var i marocko med sin kille.
När dom var på marknad så började dom köpslå med killen om henne. Dom tog med sig henne till ett tält med andra kvinnor i och började erbjuda en massa kameler för henne. Han sa då nåt om att han måste tänka på saken och att han skulle ringa o kolla nåt vet inte riktigt hur det var. Men han fick tag på en telefon och ringde den svenska ambasaden och dom blev hämtade med helikopter.
Men fatta vilken läskig grej, tur att killen kunde hålla huvet kallt. Tror dock inte att detta händer speciellt ofta som tur är men jag skulle inte våga åka själv.
|
|
|

2006-04-10, 20:17
|
|
|
Blev dom hämtade i helikopter?!?
Vem bekostade det?
|
|
|

2006-04-10, 20:34
|
Reg.datum: mar 2006
|
vet inte men så var det iallafall. tror dom hade åkt på nån marknad som låg lite längre bort o mer avskilt.
|
|
|

2006-04-24, 16:30
|
|
|
Resa ensam till Marocko
Hej!
Åkte till Agadir - Marocko ensam med mina två barn i Februari. UNDERBART land! Hade inga som helst problem med att resa ensam. Visst skojas det om kameler hit o dit, men det är bara att ignorera det. Inga problem att åka taxi ensam eller gå omkring ensam på stan.
En vänligt, trevligt och barnkärt folk! Jag rekomenderar skarpt en resa dit och jag måste erkänna att alla mina fördommar kom på skam! Jag fick höra hårresande historier liknande den som berättats om här, men så var det inte alls!
Men Du.. PRUTA! Glöm inte det!
// En nöjd Mamma Mia som gärna åker tillbaka till Marocko snart igen!
|
|
|

2006-05-29, 12:51
|
|
|
Marocko
Hej hej
När är det du ska åka, funderar nämligen själv på att åka typ v33-34, vi kanske skulle mötas upp? Hör av dig till linn.henriksson.straat@gmail.com om du skulle vara intresserad!
Lycka till annars!
|
|
|

2006-07-09, 19:55
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Soffac
När dom var på marknad så började dom köpslå med killen om henne. Dom tog med sig henne till ett tält med andra kvinnor i och började erbjuda en massa kameler för henne. Han sa då nåt om att han måste tänka på saken och att han skulle ringa o kolla nåt vet inte riktigt hur det var. Men han fick tag på en telefon och ringde den svenska ambasaden och dom blev hämtade med helikopter.
Men fatta vilken läskig grej, tur att killen kunde hålla huvet kallt. Tror dock inte att detta händer speciellt ofta som tur är men jag skulle inte våga åka själv.
|
hahaha
Det är ju en vandringssägen ju !
|
|
|

2006-08-10, 14:01
|
|
|
Citat:
|
|
Hej jag är en kvinna som kom från Marocko för 18 år sedan. Har åkt till mitt hemland nästan varje år. Men en sådan dum historia har jag aldrig hört. Vakna vännen och kolla vilket åratal vi lever i!!!!!!
Skräm inte tjejer som vill upptäcka världen.
|
|
|

2007-02-22, 16:34
|
|
|
Re: Ensam tjej till Marocko
Citat:
|
Ursprungligen postat av elianne
Funderar på att resa till Marocko. Har tidigare varit i Tunisien (3 ggr) som ensam tjej och det funkande bra. Någon som har bra erfarenheter av Marocko ?
Tips... tack.
|
hej hej
|
|
|

2007-05-06, 00:16
|
|
|
Citat:
|
|
Låter som en skröna, har varit 7 gånger i Marocko och har aldrig hört talas om nåt liknande...................
|
|
|

2007-05-14, 23:50
|
|
|
marockoresa
Hej,,,,,,,,,,
kanske jag är sent ute men såg din insändare idag.
Jag är en svensk kvinna som bott i marocko i20 år vill du fortfarande veta mer så hör avdig på min mailadress. karima500@msn.com
|
|
|

2007-05-14, 23:57
|
|
|
vad e det för historia jag läser om????????? helt crazy..marockanerna kanske kan skämta med detta är väl att ta i,,,,,,,Det finns visserligen en s. k. marknad men den har nog ingen turist kommit i närheten av.....och Marockanerna är inte idioter,,,,,,men om ngn tycker det är spännande att lägga på lite fantasier om sin semesterresa så ska man nog inte göra detta på bekostnad av marockanernas gästfrihet........Jag har abott i Marocko i 20 år o säger definitivt ifrån angående detta.....marockanerna skulle ALDRIG,,,,göra ngt sådant.mvh karima
|
|
|

2007-06-01, 18:00
|
|
|
asså vad är det för snacka du säjer tror du att vi lever i 1900 eller .
Du som vill åka till marocko ensam jo du behöver inte vara rädd men det beror också vart du ska åka nånstans i marocko (K)jag e själv marockan och vet hur det er där nere
ha de bra och va försiktig :D :?:
|
|
|

2007-06-20, 08:40
|
|
|
Det där med kamelerna har man ju hört X antal gånger och alltid är det någon som känner någon... Under 16 år har jag varit där 6-7 veckor varje sommar och har aldrig kommit i kontakt med något dyl. Om det skulle stå för hur marockanerna är har jag väl haft en väldigt "tur" - tror inte det...
|
|
|

2007-06-24, 04:45
|
|
|
Jag kommer från Marocko och åker dit varje sommar. Jag har aldrig hört att något sånt har hänt. Du går säkrare i centrala casblanca två på natten än centrala stockholm, det kan jag garantera.
Ser du ut som en västerläning så kommer dom dra i dig när du ska välja restaurang eller köpa kläder, men det är bara roligt.
|
|
|

2007-06-29, 21:45
|
|
|
marocko är fantastiskt
Citat:
|
Ursprungligen postat av Anne
Hej Elianne!
Jag har varit i Tunisien och Marocko, inte själv, men med en tjejkompis.
Tyckte att båda resorna gick bra, men visst fick man slå ifrån sej lite. Ingen större skillnad mellan länderna när det gäller den saken tycker jag
Hoppas att du kommer iväg, Marocko är ett fascinerande land!
Kram
Anne
|
|
|
|

2007-06-30, 23:22
|
Reg.datum: jun 2007
|
Marocko
Åh, vad avundsjuk jag blir Har velat åka till Marocko i typ tio års ti, men det blir aldrig av.. Däremot träffade jag massor av marockaner när jag bodde i Schweiz och de är nog några av de trevligaste människor man kan träffa. Visst finns det säkert de som är påträngande, men det finns det svenska killar oxå som är Hoppas att du får det underbart
|
|
|

2007-08-15, 00:28
|
|
|
TYCKER INTE ATT DU BORDE ÅKA TILL ETT ARAB LAND SJÄLV
JAG MENAR JAG VAR I EGYPTEN MED MIN FAMILJ OCH DE KUNDE INTE HÅLLA SIG BORTA FRÅN MIG, SÅ TÄNK DIG ATT ÅKA DIT SJÄLV
REKOMENDERAR VERKLIGEN INTE DET
FÖR RISKABELT!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|