ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2005-12-21, 11:49

Anna77

Standard Trevligt resmål!
Reste runt i Marocko i somras, vilket historiskt intressant land!
Jag gillar rommerska ruiner och sånt, och det fanns det en hel del av.

Ska försöka lägga upp bilder från min resa snart och länka dom här.

Kram
Anna
Svara med citat

Gammal 2005-12-22, 15:28

Ann-Sofie

Standard
Var i Marocko var du?
Svara med citat

Gammal 2005-12-22, 15:36

Anna77

Standard Överallt!
Jag var i Casablanca, Marrakech, Agadir, Rabat..
Måste dit snart igen!

Kram
Anna
Svara med citat

Gammal 2006-04-21, 02:25

Ines

Medlem
Ines är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard
Vad ska man inte missa i Marrakesh? Tips på trevligt boende där?
Svara med citat

Gammal 2008-03-14, 15:37

samir mazigh

Standard tips och råd
hej samir hetter föredetta officerare i det marokanska armeen i västra sahara har rest marocko runt ifrån norr till söder det måste jag säga marokaner är inte lika som i alla länder visst finns folk som hjälper till gärna men man ska alltid planera i förvägvart ska man åka alltid
Svara med citat

Gammal 2008-03-23, 22:41

anina

Nykomling
anina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Skicka ett meddelande via MSN till anina
Standard boende?
Är det lätt att få tag i privat boende, typ läg om man reser runt i Marocko? Kan man gämföra landet och folket med Egypten el? Reser man säkert som ensam kvinna?

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2008-03-24, 14:12

Gäst Panthera

Standard Sevärt i Marrakesh
Citat:
Ursprungligen postat av Ines Visa inlägg

Vad ska man inte missa i Marrakesh? Tips på trevligt boende där?
Missa inte;torget Djemaa El Fna, på dagen och på kvällen,med danserskor, sagoberättare , akrobater och ormtjusare, souken(basaren), kungliga slottet Bahia, Badipalatset, kungliga Saadiandynastins gravar, parkerna, bl. a. olivodlingen Menara. Utanför stan kan man gå på en "Fantasia", med inhemsk mat, sång och dans där olika folkgrupper representeras och ryttarspel med arab- och berberhästar, kameler m.m. Sagolikt och fantastiskt ! Besök också Yves S;t Laurents underbara, tropiska trädgård (taxi).Marrakesh är outtömligt! Hotel i centrum med pool är bäst, sommar som vinter. Du får en underbar resa ! Panthera
Svara med citat

Gammal 2008-03-26, 15:56

Gäst

Standard flyga till marocko
Någon som vet vilket flygbolag är billigast till Marocko? Vill åka dit med min familj (två vuxna och ett barn) till sommaren, men det finns alldeles för mkt flygbolag att välja från...
Svara med citat

Gammal 2008-03-26, 17:03

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det går inte säga att nån är alltid billigast. Det finns inte heller några direktflyg så man måste byta ute i europa. Man får söka runt och jämföra.
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 14:59

jenval

Medlem
jenval är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anna77 Visa inlägg

Reste runt i Marocko i somras, vilket historiskt intressant land!
Jag gillar rommerska ruiner och sånt, och det fanns det en hel del av.

Ska försöka lägga upp bilder från min resa snart och länka dom här.

Kram
Anna
Om man ska åka till ett ställe i Marocko, vilket ställe skulle su så rekomondera?
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 14:08

Glumsten

Medlem
Glumsten är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard Trevligt resmål
Jag har varit i Marocko flera gånger och tycker om landet. Man måste dock lära sig spelet om man inte skall bli besviken. Frågar man någon eller ber om hjälp så är människorna jättegulliga. Om någon kommer och vill prata med dig eller visa dig något så vill de ha pengar.

Agadir är en bra utgångspunkt för rundturer åt alla håll. Hyr man bil så är trafiken lite trasslig i städerna, särskilt i rondeller, men annars är det hur fint som helst. Mycket fartkontroller dock. En fin tur är via Ouarzazate och Erfoud till det stora dynområdet i öknen Erg Chebbi nära Merzouga. Här finns en rad Caféer där man kan övernatta billigt och få middag och frukost i priset. Fantastiskt att uppleva soluppgång och -nedgång i öknens tystnad.

På tillbakavägen kan man köra över Atlasbergen till Marrakech. Härifrån når man på ca 1,5 tim Oukaimeden som är en vintersportort i bergen på ca 3000 möh emn vackert också på sommaren. En annan vacker plats är kuststaden Essouira norr om Agadir.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8