ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-11, 11:47

davkei

Medlem
davkei är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard Agadir eller Marrakech i jan - feb
Hej

Vi fundera på en vinterresa och planerar åka i slutet av januari eller i början av februari en vecka. Är det en bra period att åka i? Det verkar billigt just då att resa till Marocko och undrar lite över skillnaden på de två resmålen som jag anger i rubriken. Vi reser fyra personer med två små barn och bada är ett måste såklart.
Svara med citat

Gammal 2011-08-11, 14:17

Ronja

Medlem
Ronja är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Hej!

Jag reste till Agadir en vecka i mars 2009. Vädret var då lite växlande, men relativt varmt. Några dagar var det väldigt blåsigt och när vi låg på stranden blev det värsta stormen så att vi blev alldeles sandiga. Att bada tyckte jag var alldeles för kallt. Vi var på en dagsutflykt en dag till Marrakech och besökt bl.a det berömda torget där. Om ni har småbarn så rekommenderar jag er att bo i Agadir. Jag skulle nog inte åka till Marocko i jan-feb, men det beror på hur varmt man vill att det ska vara...
En annan sak: försäljarna är väldigt påstridiga i Marocko.
Svara med citat

Gammal 2011-08-11, 18:30

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 6

Standard
Var två veckor i Agadir i januari. Första veckan superfint väder, andra veckan regnade det varannan dag. Men det var betydligt skönare än hemma i Sverige, ;o)
Med småbarn så skulle jag satsa på Agadir helt klart. Där finns det mer för dom att göra och bada.
Bra billig mat överallt. Trevliga människor som om man bemöter dom med respekt tar ett nej tack. Glöm inte att pruta.
Ha en trevlig semester! Älskar Marocko och återvänder dit så snart det bara går.

Gammal 2011-08-12, 10:52

davkei

Medlem
davkei är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard
Jo jag frågade runt lite jag med och det ska tydligen inte vara så jätte varmt där under den perioden. Tack för input.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8