ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-30, 15:10

annalena

Cool Ensam kvinna i Agadir
Måste bara berätta att jag varit tre gånger i Agadir, varav de två sista ensam. Jag är en 50+ -vinna som inte åker dit för att festa eller ragga utan bara njuta av lugn o sol. Älskar bara maten t.ex. Inte starkt men sååå rikt på smak o örter. Senast träffade jag en jättetrevlig "försäljare" kille som ju var c:a 20 år yngre än mig. Träffade vill säga att han ju säljer "utflykter" o sånt till turister (som så många killar gör som man ser i gathörnen) Han var mycket proper o trevlig, gjorde inga anspelningar på sex alls fastän vi umgicks flera tillfällen under min vecka där, bl a tog han mig med till en närliggande stad med större "souk", vi åt o delade "tagine" tillsammans, åkte lokalbuss o taxi, tog min till en "äkta" hamam och t.o.m gav mig en helkroppsmassage (han har arbetat på hamam) UTAN minsta sex-anspelningar :-) Helt UNDERBAR vistelse för mig.
Träffade även, under en ensam promenad på en kille på c:a 20 år (vars bror bor i Göteborg) som visade mig till ett varuhus utanför stan, pratade svenska en stund blandat med franska, riktigt trevligt möte också :-)
Jag vill bara mena att man kanske inte ska vara så misstänksam hela tiden!!!! Visst kan dessa försäljare vara lite, eller ok rätt jobbiga - men för det mesta säger jag bara vänligt men bestämt NO MERCI och då brukar dom ge sig :-) (man kan ju oxå försöka sig på arabiska "chokran" NO ?) Har man sen OTUR så kanske man kan råka illa ut - men det KAN man ju faktiskt hemma i Sverige oxå, eller hur???
Svara med citat

Gammal 2010-06-23, 15:39

mamo

Medlem
mamo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 0

Standard
Hej..kom hem i torsdags efter en månads vistelse i Taghazout som ligger strax utanför Agadir.Jag hyrde lägenhet själv och jag kan nu säga att jag blev väldigt väl behandlad .....både av kvinnor,män och barn som är nyfikna på en som person.Jag har bara positivt att säga om min vistelse,jag var även runt i Casablanca och Marrakech och även där gick det lugnt till kan ju säga att det är värre på ute ställena i Göteborg vad det gäller raggfronten men,men....lite får man kanske tåla
Jag är gift med en Marockan så att lite Marockanska hade jag lärt mig innan Franska är också bra att kunna...men absolut att resa själv som kvinna går alldeles utmärkt!!
lYCKA TILL

Gammal 2011-05-20, 11:04

Gäst

Standard
Hej,
Tänker också åka själv till Marocko, inte förrän i September men kollar runt lite redan.. Finns det några områden i Agadir/Marrakech man borde hålla sig undan som ensam kivinna? Vet ni hur det är att köra bil där? Tänkte hyra bil i 3 dagar och kolla lite fler ställen än turistorterna. Hur är det lämpligt att klä sig i städerna?

Många frågor! Men det hade varit skönt att höra från någon som varit där ett tag som ensam tjej.

Tack!

/ Johanna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8