ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-17, 12:28

ResaN

Nykomling
ResaN är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard Jobba och bo på Malta
Någon som gör just detta?

Vad jobbar ni med?
Hur fick ni jobbet?
Hur lätt fick ni jobbet?
Trivs ni?

Själv tar jag studenten i juni 2011 från byggprogrammet. Men kan verkligen inte se mig själv som murare. Det jag verkligen vill och som jag har funderat på i flera år är att flytta utomlands och bara börja om.

Har funderat på att fixa alla nödvändiga saker som behövs innan flytten. Så som CV och personligt brev på engelska mm. För att sen boka en enkelbiljett och börja min jakt på arbete.

Vill absolut inte ha ett hamsterhjuls liv som ser ut såhär:
”Meningen med livet kan inte vara att ha ett halvtaskigt 07.00-16.00 jobb som man knappt gillar för att sedan bo i någon förort tillsammans med fru, två barn, en hund och en v70”

EDIT: När det gäller jobb så är jag inne på att jobba med något inom service t.ex servitör, bartender, kundservice, säljare och liknande
Senast redigerad av ResaN den 2010-10-17 klockan 13:14.
Svara med citat

Gammal 2011-01-29, 04:55

Swedesontherun

Medlem
Swedesontherun är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ResaN Visa inlägg

Någon som gör just detta?

Vad jobbar ni med?
Hur fick ni jobbet?
Hur lätt fick ni jobbet?
Trivs ni?

Själv tar jag studenten i juni 2011 från byggprogrammet. Men kan verkligen inte se mig själv som murare. Det jag verkligen vill och som jag har funderat på i flera år är att flytta utomlands och bara börja om.

Har funderat på att fixa alla nödvändiga saker som behövs innan flytten. Så som CV och personligt brev på engelska mm. För att sen boka en enkelbiljett och börja min jakt på arbete.

Vill absolut inte ha ett hamsterhjuls liv som ser ut såhär:
”Meningen med livet kan inte vara att ha ett halvtaskigt 07.00-16.00 jobb som man knappt gillar för att sedan bo i någon förort tillsammans med fru, två barn, en hund och en v70”

EDIT: När det gäller jobb så är jag inne på att jobba med något inom service t.ex servitör, bartender, kundservice, säljare och liknande
Har bott på Malta Skulle rekommendera i-gaming branschen om du ska leva gott. Du tjänar nämligen urkass i bar och restaurang världen där. Vad exakt vill du veta?

Gammal 2011-02-01, 21:36

jlodin

Nykomling
jlodin är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via Skype™ till jlodin
Standard
Hur såg din matbudget ut när du bodde där nere? funderar på att spendera sommaren där, och skulle vara bra att få en bättre uppfattning. Klarar man sig på runt 2000kr per månad och person om man lagar all sin mat hemma, vanlig basmat helt enkelt?
Svara med citat

Gammal 2011-02-02, 14:08

Swedesontherun

Medlem
Swedesontherun är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jlodin Visa inlägg

Hur såg din matbudget ut när du bodde där nere? funderar på att spendera sommaren där, och skulle vara bra att få en bättre uppfattning. Klarar man sig på runt 2000kr per månad och person om man lagar all sin mat hemma, vanlig basmat helt enkelt?
Beror ju helt klart på vad du äter? Nu var vi tre killar som gillade mat väldigt mycket som bodde tillsammans därmed gick det lite mer. Men ja lever du snålt så tror jag du skulle klara dig på 2500-3000 i månaden.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8