ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-24, 18:39

pumadst+nikedst

Nykomling
pumadst+nikedst är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Smile SPRÅKRESA TILL MALTA!
Tjo!
Jag och en kompis som är 16 år kommer nog sommarn 2011 åka t st julians i malta på språkresa och undrar lite hur det är där nere?
Ska man åka med ef?
Hur mycket får man supa? ;D
Blir man hemskickad om man ses med alkohol?
Hur kul är vindsurfing?
Är det mycket plugg?

Är tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2010-09-25, 09:13

maariellee

Globetrotter
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Jag har inte varit på Malta och pluggat men jag har varit där på semester och det är ett underbart ställe !! Det är väldigt populärt att åka dit på språkresa och vad jag har hört så åker de flesta dit för att festa. Paceville i St Julians har en bargata med massa barer och klubbar. Tror dock att de är 17års gräns där, men dom är inte noga med sånt så länge man ser äldre ut.
Svara med citat

Gammal 2011-01-19, 13:16

E.K

Standard språkresa till malta 2011
jag ska till st.julians med EF nu 2011, åker i juni, väljer ef för de ger med frihet, sts har jag hört att är helt PAIN! typ egna bussar som kommer o hämta en på kvällen till sina värdfamiljer mm, medan EF ger frihet. valde st julians för det är vildast+mest festande! läste just en ledare som skrivit i typ en sån här "chat" att "försök nu vara nykter en lite stund så du kommer ihåg något från resan" det verkar ju ganska bra?
Svara med citat

Gammal 2011-02-03, 01:13

Gäst

Standard
Jag läste engelska där 2009 och bodde där ett par månader 2010. Det är en fantastik liten ö och jag hoppas kunna återvända då och då. Jag läste på EC och dem sägs vara en av de absolut bästa men jag tror inte dem har studenter under 18. Därför vet jag inget om reglerna för supandet men håll det på kontrollerad nivå så ordnar det sig. Det är nog inga problem att komma in på klubbarna. Självklart får du besöka Nordic bar när du är där.
Du kommer trivas som aldrig förr. Jag kommer alltid se Malta som mitt andra hem.

Lycka till.
Svara med citat

Gammal 2011-02-05, 09:05

Swedesontherun

Medlem
Swedesontherun är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av pumadst+nikedst Visa inlägg

Tjo!
Jag och en kompis som är 16 år kommer nog sommarn 2011 åka t st julians i malta på språkresa och undrar lite hur det är där nere?
Ska man åka med ef?
Hur mycket får man supa? ;D
Blir man hemskickad om man ses med alkohol?
Hur kul är vindsurfing?
Är det mycket plugg?

Är tacksam för svar
Nu har jag iof bara bott och jobbat på Malta, men jag kan säga att vad det gäller supandet så är de flesta språkstudenter ute och ränner på klubbarna. Klubb Native och Nordic Bar rekommenderas. Vet inte hur reglerna är på språkresor när det gäller alkoholen men som sagt alla språkstudenter var ute och rände.

Gammal 2011-04-11, 19:31

idaxelsson

Nykomling
idaxelsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard
Hur mycket du kan festa beror på vad du har för ledare, vissa är jätteslappa och andra inte. Jag var på språkresa i St. Julian 2008 och vår ledare var en riktig pain in the ass... Dock är ledarna sällan ute på klubbarna så bara man är försiktig så är det lugnt, bli dock inte för full om du har en får en sån ledare som jag hade som tvingade oss att möte henne vid typ 22.30/23 varje kväll. Dessutom har man jävligt roligt även om man inte dricker och det säger jag trotts att jag är en riktig fest-person i vanliga fall. Ses du med alkohol så kan du bli hemskickad, vi plockade hem muggar från Burger king som vi hällde upp drickan i när vi förfestade och kör på shots när du är ute, det går du inte omkring med i handen. Fjäska lite för ledaren och se till att komma i tid till grejjer så blir de snällare mot dig också. Och man har inga läxor eller något utanför skolan
Svara med citat

Gammal 2011-04-25, 23:28

LinaMK

Nykomling
LinaMK är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Standard
Jag åkte ner dit ensam tre v. med EF, internationell, för fem år sedan. Bodde mitt på bargatan i St. Julians. Klättrade med förbipassagerande människors hjälp in/ur rummet via balkongen flertalet gånger. Fortfarande fast jag är 20 nu och tycker att jag testat på andra "bättre" resmål måste jag säga att jag inte idag vågar åka tillbaka till Malta...

Jag hade så sjukt roligt där, mina föräldrar blev fattiga som kyrkråttor efter många samtal hem, och övertrasseringar av konto. MEN! till saken;

EF när jag åkte med dom var generellt hårda. De luktade i stort sett på en varje kväll, kollade pupiller (ursäkt; men vi bara dansade och sedan spillde någon en drink på mig...) och luktade man för mycket sprit/var berusad var det tack och hej; packa väskan och var borta. Likaså om man inte skötte tiden man skulle befinna sig på rummet eller skolan. Hade en sjukt lättflörtad kille till ledare som skickade hem fyra andra ur min grupp. Jag åkte dock på två el. tre kvällars utegångsförbud efter möte med två olika ledare efter att ha kommit hem full två timmar efter "inlåsning". Summa summarium när jag var där; det fanns bra shopping utanför ST Julians. Bra utflyktsalternativ. Bra sprit. Bra dansställen. Mycket sköna människor!

Svårt att tro att detta ändrats Lärde mig engelska gjorde jag då inte. Man lär sig mer hemma på engelska i grundskolan än dessa lektioner, men vänner får man gott om.

Har ngr kompisar som är där nere nu, de älskar det!
Svara med citat

Gammal 2011-04-28, 11:13

Anna.

Standard
Jag har just anmält mig till en språkkurs i juni med Språkpunkten. Tyckte dem verkade jättebra och var ganska billiga Hör av er om det är nån mer som ska dit!

anna.olsson4@hotmail.se
Svara med citat

Gammal 2011-05-23, 17:02

IdaHalling

Nykomling
IdaHalling är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard Språkpunkten
Har också bra erfarenheter av Språkpunkten. Åkte med dem till Frankrike. De har förresten en tävling på Facebook just nu som jag tänkte va med på. Kolla in länken:
Tävling: Vinn en kamera! | Facebook
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8