Jag åkte ner dit ensam tre v. med EF, internationell, för fem år sedan. Bodde mitt på bargatan i St. Julians. Klättrade med förbipassagerande människors hjälp in/ur rummet via balkongen flertalet gånger. Fortfarande fast jag är 20 nu och tycker att jag testat på andra "bättre" resmål måste jag säga att jag inte idag vågar åka tillbaka till Malta...
Jag hade så sjukt roligt där, mina föräldrar blev fattiga som kyrkråttor efter många samtal hem, och övertrasseringar av konto. MEN! till saken;
EF när jag åkte med dom var generellt hårda. De luktade i stort sett på en varje kväll, kollade pupiller (ursäkt; men vi bara dansade och sedan spillde någon en drink på mig...) och luktade man för mycket sprit/var berusad var det tack och hej; packa väskan och var borta. Likaså om man inte skötte tiden man skulle befinna sig på rummet eller skolan. Hade en sjukt lättflörtad kille till ledare som skickade hem fyra andra ur min grupp. Jag åkte dock på två el. tre kvällars utegångsförbud efter möte med två olika ledare efter att ha kommit hem full två timmar efter "inlåsning". Summa summarium när jag var där; det fanns bra shopping utanför ST Julians. Bra utflyktsalternativ. Bra sprit. Bra dansställen. Mycket sköna människor!
Svårt att tro att detta ändrats

Lärde mig engelska gjorde jag då inte. Man lär sig mer hemma på engelska i grundskolan än dessa lektioner, men vänner får man gott om.
Har ngr kompisar som är där nere nu, de älskar det!