ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-10, 09:44

magnus.eneqvist

Medlem
magnus.eneqvist är inte uppkopplad
magnus.eneqvists avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard Malta i November?
Hej!

Jag funderar på att åka med fru och 16 årig dotter till Malta 31 okt till 10 nov (Ryanairs turer ligger så).
Skulle tacksamt ta emot tips på var man bör bo och vad man inte får missa. Dessutom vilket väder vi skulle kunna förvänta oss, är det badbart i havet?
Vi bor gärna centralt, nära havet med butiker och resturanger inom gångavstånd.
Snorkling vore kul om vattnet inte är för kallt. Djuphavsfiske likaså. Vi är kulturintresserade men inga fanatiker så tips på vad vi inte får missa välkomnas. Hur tar man sig lättast runt ön? Den är ju inte allt för stor så det kanske går att hyra mopeder?
Tacksam för bra svar.
/Magnus
Svara med citat

Gammal 2010-08-10, 09:59

maariellee

Globetrotter
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Jag har bott i Sliema varje gång jag varit på malta, där finns allt, shopping, resturanger, bad. Nära till allt helt enkelt. Om man är ute efter lite fest så är det Paceville i St Julians som gäller. Vi hyrde bil och åkte runt hela ön, tyckte det gick väldigt bra och smidigt. Men trafiken är väldigt galen där så de gäller o se upp ! Det är oxå vänstertrafik där. Hur vädret är i Okt-Nov har jag dessvärre ingen aning om.
Svara med citat

Gammal 2010-08-10, 10:03

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Bussnätet är väl utbyggt på Malta så det funkar bra att ta sig överallt med bussar. Jag har inte varit på Malta i november men vad jag förstår är det till hösten som grönskan kommer till Malta. Efter månader utan regn, är det till hösten regnet kommer och temperaturen sjunker ner mot 20-25 grader. Som en svensk sommar ungefär.
Svara med citat

Gammal 2010-08-15, 13:28

magnus.eneqvist

Medlem
magnus.eneqvists avatar

Standard
Tack för svar, jag letar vidare efter boende och det verkar som om Sliema är bästa alternativet, som jag förstår det.
/Magnus
Svara med citat

Gammal 2010-11-08, 15:53

magnus.eneqvist

Medlem
magnus.eneqvists avatar

Standard Radisson Golden Bay!
Hemma igen efter en skön vecka på Malta.

Vill starkt rekommendera Radisson Golden Bay. Boka med havsutsikt så får ni en underbar utsikt från balkongen ut över havet och sandstranden.

Beställ absolut room service och ät era middagar på balkongen. Mycket billigt och extremt bra service och god mat. Det bästa vi gjort någonsin.

Temperaturen v, 44 som vi åkte var ca 20 - 25 grader i luften och 21 - 23 grader i vattnet. Vi hade tur med vädret (sol hela veckan) men enligt info från hotellet så kan det regna ganska mycket under den här perioden.

Captain Morgan båtutfärder rekommenderas även. De har ett segelfartyg som tar en på olika turer. Vi åkte till Camino och badade i blå lagunen, mycket sevärt. Heldagstur inkl transfer till/från hotell och mat för 40 Euro/pers.

Hotellet har transfer till städerna, och lokalbussar går rätt ofta, dock slutar de att gå ca 18:30 så därefter hänvisas man till taxi (enkel Valetta - Radisson ca 30 Euro).

/Magnus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8