ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-24, 17:22

currie

Nykomling
currie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Tips på var, när, hur, varför på Malta
Hejsan!
Vi är två personer som funderar på att åka ner till Malta en vecka i sommar, juni/juli. Dock har jag dålig koll på stället så jag vet inte var vi ska åka...

- Vi vill sola och bada - sand- eller annan sorts strand spelar ingen roll. Gärna möjligheter att ta sig ut och snorkla, med båt eller liknande...
- Gärna levande nattliv, med bra barer och åtminstone några klubbar. Plus om det är ett populärt resmål bland ungdomar/backpackers
- Kultur och historiska sevärdheter, men inte så att det känns tråkigt eller "mossigt". Dvs inget ultramodernt men inte sjukt gammalt och bara ruiner överallt... hoppas ni förstår känslan jag är ute efter
- Gärna så billigt som det går, så klart... hur ligger priserna i Malta? Visst förstår jag att det skiljer från turistorter till småställen, men cirka.

Om ni har andra tips som jag borde tänka på - skriv gärna.
Jag är jättetacksam för svar! Alla tips mottages tacksamt!
Svara med citat

Gammal 2009-04-06, 13:26

Samou

Nykomling
Samou är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Smile Malta!
Jag var i Malta i 3 veckor förra året (2008) Det är helt underbart och sjukt roligt!
Man ska bi i St Julians där händer allt. Man har strand nära till hands sen så finns det massa klubbar och allt är billigt!
För att verkligen uppleva riktigt fint vatten ska ni till Comino, det är europas vackraste vatten och så har det blivit klassat att vara lika fint som thailandsvatten. Man bara måste åka till Malta, där är bättre än alanya, ayia napa magaluf och dom ställena!
jag rekomenderar malta STARKT!
hoppas detta hjälper
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8