ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-03, 21:30

MissMarielle

Nykomling
MissMarielle är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Språkresa
Jag och en kompis ska åka (har dock ej bokat) på språkresa till Malta i sommar. Är det något ni rekommenderar? Vi ska åka med STS, hade vi tänkt. Vi vill ta kurstypen 2+1, vilket innebär att vi går i "skolan" 2 veckor och sen är vi lediga i 1 vecka.

Så vad tycker ni? Är det något jag och min vän ska göra? Vi båda fyller 15 iår (jag i juni och hon i okt) och vi är främst ute efter att ha kul!
Svara med citat

Gammal 2009-02-04, 19:06

Gäst

Thumbs up Malta är underbart!
Hej!
Jag var på Malta med STS i somras och det var hur kul som helst. Jag bodde på club med ett gäng andra och har kontakt med många av dem än idag. Och det är så jäkla härligt vatten!! Ta med snorkel :-)

Ha det så kul!
Svara med citat

Gammal 2009-02-04, 21:03

Gäst

Thumbs up Malta!
Tjena på er!

Har själv pluggat Engelska på Malta för 10 år sedan...och ska nu EMMIGRERA till Malta om
mindre än en månad nu!!

Har bara positift att säga om ön.En av mina bästa resor EVER var när jag pluggade Engelska i 4 månader i St.Julians....De är ju med i EU också nu,och de har Europas bästa dykvatten!
Simma med delfiner är fullt möjligt här,plus att de har byggnader ÄLDRE än pyramiderna på ön!!!
Plus att Medina/Rabat är ett måste att besöka nu till våren...Ett Gamla stan mitt på Malta!

De gillar till o med Svensk sclager...inte många kvar som gör det....och att vår 'IDOL'vinnare
08-kommer från just Malta/Kevin...

Plus att de är i Sveriges kval grupp till fotbolls VM 2010!

Hoppas ni får en lika trevlig tid på Malta som jag hade då!
Take care/Roland-Snart Maltes/Svensk
Svara med citat

Gammal 2009-03-19, 16:19

Samou

Nykomling
Samou är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Smile Språkresa!!
JAg var på språkresa på malta förra året 2008!
Du ska inte ta STS!!!1 EF är mycker roligare och man har mer frihet, för på sts måste man vara med på ALLA aktiviteter osv, men på ef är det frivilligt att göra annat om man inte känner för det!!
Och på STS så måste man gå runt med ledaran hela tiden!!!
Om ajg var du skulle jag ta 2+1, det gjorde inte jag och det ångrara jag verkligen, lycka till!! Hoppas detta hjälpte lite!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8