|
|

2006-03-11, 17:49
|
|
|
hmmm...Malta?
Hej!
det lutar åt att jag kommer att åka till malta på språkresa till hösten och vara borta en längre tid...1 termin om inte längre.
Ni som har varit där....hur var det? hur var folket? har hört att det befinner sig mkt rasism och våldtäkter där. vad har ni för synpunkter?
MVH Kenny
|
|
|

2006-03-15, 14:03
|
|
|
Re: hmmm...Malta?
åk till malta! det är något som man aldrig glömmer!
|
|
|

2006-03-17, 10:24
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Va me på språkresa där
Åkte dit på språkresa typ för 3 lr 4 sommarar sen.
Det var lugnt en av dom bästa saker jag gjort, men ÅK FÖR F*N INTE MED STS!!!
Det gjorde vi o varje gång vi gjorde ngt va man typ tvungen att gå som en dagis klass...
Annars, folket, miljön, alla vänner man träffar oooh!
jag ska åka o hälsa på min värdfamilj som jag hade nu till hösten, saknar dom så!
fick en jätte bra kontakt med dom o har det fortfarande. Har nog aldrig gråtit så mkt som den dagen vi skulle åka därifrån.
Men vet att vi hade tur, många andra hamnade i skit familjer.
Men ÅK! du kommer ha skiiit kul!
|
|
|

2006-03-19, 18:14
|
|
|
Tänkte bara kommentera "mkt rasism och våldtäkter".
Har varit här i några månader nu och inte sett något brottsligt överhuvudtaget (inte ens slagsmål på krogen...). Dock så räknar jag inte trafikbrott till detta, dom kör som galningar!
|
|
|

2006-03-19, 21:15
|
|
|
det låter ju väldigt bra. är du där på språkresa eller? hur är det?
|
|
|

2006-03-20, 19:35
|
|
|
Jobbar.
Det är riktigt skönt, speciellt nu då vädret börjar bli bättre. Var lite tungt under vintern då det regnade en hel del.
Och med vädret kommer turisterna, börjar redan nu ploppa upp en del skandinaver häromkring...vilket är positivt!
|
|
|

2006-03-20, 19:50
|
Reg.datum: mar 2006
|
en vän till mig var på malta för två år sedan och tyckte det var underbart
|
|
|

2006-03-21, 20:20
|
|
|
jo, det låter ju bra. men jag har hört att det ska finnas främlingsfientlighet gentemot turister som kommer, illegala invandrare.. vad har du att säga om det?
|
|
|

2006-03-21, 20:22
|
|
|
suveränt
|
|
|

2006-03-31, 09:11
|
Reg.datum: mar 2006
|
Det är otroligt vackert på Malta och gillar man att dyka kan man ta dykcert. billigt med nordiska instruktörer. På sommaren har de många festivaler för olika lokala helgon.
|
|
|

2006-06-11, 00:16
|
|
|
Re: Sprakresa pa Malta
Hej!
Malta ar ju så mycket säkrare än Sverige. Där blir man aldrig nedslagen, rånad etc. minsann!
Ni som håller på att prata om STS och EF, ni har ju åkt på språkresa på sommaren för tonåringar och det är ju inte samma sak som att åka på en språkkurs för vuxna (18+). Alla reglar och ånt som ni pratar om är ju inte så relevanta när man är vuxen och kan göra vad man vill!
Ska du på en språkkurs för vuxna så åk till EC, det är Maltas bästa skola, helt klart! Skitmycket folk från massa länder och jättefräsch skola med toppenlärare! ECs hemsida är: www.ecenglish.com
|
|
|

2006-06-23, 21:15
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Kenny
Hej!
det lutar åt att jag kommer att åka till malta på språkresa till hösten och vara borta en längre tid...1 termin om inte längre.
Ni som har varit där....hur var det? hur var folket? har hört att det befinner sig mkt rasism och våldtäkter där. vad har ni för synpunkter?
MVH Kenny
|
Jag var där tre månader för nåt år sen och vi hade super kul en massa fest vart det och mindre plugg men vad gjorde de!!! De är fint, trevligt folk. Jag var aldrig med om eller såg nån rasism eller våld!! Ha de så kul!!
|
|
|

2006-08-04, 12:13
|
Reg.datum: aug 2006
|
MALTA
jag kom hem från malta den 7/7 i år, och det var den roligaste resan jag gjort. helt fantastiskt mad människorna, maten, nattlivet.. men om du är blond föreslår jag att du färgar håret, det blir mkt uppståndelse kring skandinaver därnere. om du åker för fest, försök hamna i st julians eller valetta för de andra orterna är rätt döda, det finns bara pubar och vinbarer i de flesta byarna. ha en underbar tripp!
|
|
|

2007-05-03, 01:42
|
|
|
Citat:
|
Hej!
MVH Kenny
|
Åk inte till Malta vad du gör jag har vart där. Riktigt dåligt är det man kan säga om det hela. Rutten engelska och folket är instängda. Slagsmål förekommer och våldtäkter sker också men mest under sommaren. Ingen bryr sig om något där nere, kör bil höga etc.
|
|
|

2007-09-21, 16:28
|
|
|
Malta EF/STS
Hej jag och två kompisar ska åka till malta under tre veckor sommaren-08 Så jag undrade om man ska åka med STS eller EF vi är inte ute efter sprit och så men lite fritid är skönt och några fester skadar inte. har du varit på språkresa eller ska du åka? Adda då filippa_christiansson@hotmail.com
Du kanske har några tips eller så kanske vi åker på samma tid när jag bestämt mig:P Hihi
Puss
|
|
|

2008-01-21, 13:15
|
|
|
Citat:
Hej!
MVH Kenny
|
Hej. Jag var på Malta i somras och det var ett helvete.
Du kanske har sätt repotaget från uppdrag granskning? Det var ifall jag!
Allt med EF var sämst. Men allt annat var som paradis.
Men när jag kom hem så hade jag en leverskada efter allt för många öl! haha
trots detta så ska jag tillbaka nästa sommar men då med polare utan EF!
Att åka med EF betyder att festa.
Att åka med STS betyder att plugga.
Att åka med ESC betyder att festa.
|
|
|

2008-01-28, 19:54
|
|
|
Ikke reis med STS!
Kanskje er Malta bra for voksne som ikke kan så mye engelsk på forhånd. Ellers: Velg et annet sted dersom du er ute etter å lære språk (ikke bare fest/disko).
Var på ei ungdomskurs (internasjonalt) med STS i 3 uker, men traff nesten bare svenske og norske. Vertsfamilien kunne lite engelsk. Var 4 elever på samme rom, 6 hos samme familie og tilsammen 10 som delte bad (sjelden varmt vann der). Flere aktiviteret ble avlyst (beachvolley m.m.). STS gjorde lite eller ingenting for å løse problemene. Middels lærere.
Malta er ei flott øy ellers.
|
|
|

2008-04-14, 12:44
|
Reg.datum: apr 2008
|
Hej
Jag var på Malta med LanGo Språkresor hösten 2007 och jag tyckte inte det var någon rasism där. Inte vad jag märkte i all fall. Om du åker med LanGo försök att få bo i deras egna boende. Skitbra verkligen. Mycket fräshare än andras boende. Våldtäkter had ejag också hört talas om innan jag åkte men jag antar att det är som alla andra ställen. Man får tänka sig lite för när man partar samt inte gå ensam på skumma bakgator och sånt. Kan verkligen rekommendera Malta. Jag älskade mina 3 månader! Jag pluggade på EC och var supernöjd
|
|
|

2008-11-09, 21:45
|
|
|
Jag har varit på Malta 4 gånger nu, dock ännu inte på språkresa (vilket sker i sommar) och det är underbart! något jag verkligen rekomenderar! Och jag har varit i Paceville (det största partystället) och jag har aldrig sett en enda antydning till bråk eller liknande,, varken där eller på resten av ön! ÅK!!! du kommer inte att ångra dig, jag lovar
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|