ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-02-28, 11:46

juskus

Globetrotter
juskus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard Maldiverna
kanske jag som e trög, men vart hittar man maldiverna
Svara med citat

Gammal 2006-04-26, 17:54

Soffac

Medlem
Soffac är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Standard
Nedanför Indien om jag inte minns helt fel.
Svara med citat

Gammal 2008-12-18, 20:17

gardkarlsen

Medlem
gardkarlsen är inte uppkopplad
gardkarlsens avatar

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 2

Skicka ett meddelande via MSN till gardkarlsen
Standard
Hei

Du finner disse øyene syd-vest for India. Se på følgende link: Map of Maldives, Maldives Information, Indian Ocean Islands, Map of South India - worldatlas.com

Her er mitt reisebrev med masse bilder fra en tur til Maldivene: A postcard from paradise - Sun Island, Maldives . Det er en nydelig plass dersom man er på jakt etter blått hav, flotte strender og sol/varme :-)

Gammal 2009-07-05, 09:20

Glumsten

Medlem
Glumsten är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard Maldiverna
Jo Maldiverna är paradiset, åtminstone de två, tre första dagarna! Om man inte är dykare så tröttnar man snart efter att ha gått runt ön några varv varje dag. Något annat är svårt att hitta på, öl och vatten dyrt. Badskor rekommenderas mot vassa koraller. Vackra fiskar ser man från bryggan utan att behöva dyka. Båtresan från flyget till vår ö var härlig i den tropiska natten.
Svara med citat

Gammal 2009-07-08, 12:26

Laggeman

Medlem
Laggeman är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Jag och sambon var på Vilamendhoo i 10 dagar, det kändes som hälften. Hade lätt kunna stanna i 10 dagar till!
Man kan se fiskar från bryggan, visst, men det är inte i närheten av att dyka eller snorkla.
Det är lite som att säga att det är samma sak att titta på en fin bil eller köra den.

Gammal 2009-07-23, 23:41

JLind

Nykomling
JLind är inte uppkopplad
JLinds avatar

Reg.datum: jul 2009

Skicka ett meddelande via ICQ till JLind Skicka ett meddelande via MSN till JLind
Standard maldiverna..
Jag kan bara rekommendera paradiset Maldiverna mycket varmt !
Var där över julen 2003 på ön Kuredu Kuredu.com, snorklade med mantor, badade, och hade det väldigt underbart.

finns lite bilder för den som är intresserad på GIS : Maldiverna

Stannade i Sri Lanka en vecka och på Maldiverna en vecka, två länder som verkligen är underskattade och helt underbara att besöka.
Svara med citat

Gammal 2009-08-04, 23:48

lotta h

Nykomling
lotta h är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Maldiverna är underbart vackert och för den som älskar att bada och dyka är det paradiset. Men för mej som inte riktigt tillhör den kategorin är det ganska trist tyvärr. Det finns alltså inte så mycket annat att ta sej för, det är bara möjligt att besöka turistöarna, där hotellen finns, och det är väldigt dyrt att resa mellan dom. Det mesta är väldigt dyrt faktiskt.
Så vill du dyka, sola och bada, åk till Maldiverna, är det nått annat du vill så välj ett annat resmål :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8