ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-01, 10:13

jenso

Nykomling
jenso är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard maldiverna
har någon varit till maldiverna,behöver man allinklosiv, är det dyrt att äta o dricka,hotell som rekomenderas? har varit mest i asien..
Svara med citat

Gammal 2011-09-01, 10:47

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Maldiverna är ett resmål som skilljer sig ganska mycket från andra resmål på det sättet att varje ö är ett hotell. Det innebär att normalt sett tillbringar man hela semestern på en och samma ö. Så man är helt utlämnad till att käka på hotellet och kan aldrig käka på annan restaurang eller handla i någon butik.

Det är idag inte många hotell som erbjuder all-inclusive på Maldiverna, men med tanke på prisnivåerna på hotellen så kan all-inclusive löna sig. En ö/hotell som är 100% all-inclusive är Centara Grand Island och som jag kan rekommendera.
Senast redigerad av Micke den 2011-09-01 klockan 13:58.
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 14:01

tommiehansen

Nykomling
tommiehansen är inte uppkopplad
tommiehansens avatar

Reg.datum: jun 2011

Smile Maldiverna resor: All inclusive / Pension
Inte riktigt sant. Finns en hel del olika hotell som har all inclusive samt halv- och helpension. Detta rör sig dock om de resorter som vanligen är i lite högre prisklass dock, men nästan allt är i den där "lite högre prisklassen" på Maldiverna.

Oavsett vad så är all inclusive eller helpension definitivt att rekommendera då priserna annars ganska lätt överstiger priser för all inclusive i slutändan tyvärr. Maldiverna är ju något av ett lyxresmål... Vi på Jade Travel har några exempel på flyg + hotell i Maldiverna här: Maldiverna Paketresor

Gammal 2012-01-18, 15:01

Gäst

Standard
Hej,

Har varit på Maldiverna två gånger, ena gången 2007(14dagar) andra 2010(18dagar). Kan i allra högsta grad rekommendera AI. Som ovanstående talare sa, du är kvar på samma ö nästa hela tiden, såklart kan du åka runt med båt och uppleva andra öar, men i det stora hela tillbringar du nästan all din tid på ön. Jag var på Kuredo och där tror jag nästan att alla hade någon form av hel/halv pens. just för att kunna ha möjligheten att gå till baren och beställa det du vill, när du vill. Tillbringar du en kortare tid där kanske det är smartare att strunta i all ink och hitta något som passar bättre. Mycket beror också på antalet pers som åker samt ålder. Jag var 17 resp 20år när jag åkte och jag tjänade nog in en hel del på AI.

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-04-20, 11:38

jenso

Nykomling
jenso är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard maldiverna
jag undrar ni som varit där, är det förbjudet att ta med alkohol, mann vill mysa på balkongen med ett glas vin....på eftermiddagen...
Svara med citat

Gammal 2012-04-20, 13:34

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det är förbjudet ta med sig alkohol in på Maldiverna. Allt bagage körs genom röntgen efter ankomst till Male Airport, innan man får lämna flygplatsen. Nu har det iofs varit politiskt oroligt på Maldiverna ett tag så sånt där kan ändras från dag till dag. Jag skulle rekommendera att hålla sig till hotellspriten.
Svara med citat
Svara

« Maldiverna | - »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8