ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-08-17, 15:30

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Flyg till Maldiverna
Jag planerar att eventuellt resa till Maldiverna och kollar då olika flygvägar. De svenska resebyråerna är väldigt dåliga på att hitta flygresor till Male i Maldiverna så min första fråga är om någon vet om det finns en lista på vilka flygbolag som flyger till Maldiverna. De bolag jag har lyckats lista ut är
* Malaysian
* Condor
* Sri Lankan
* Emirates
* LTU

Fyll gärna på listan om du känner till fler bolag.

Den andra frågan gäller transfer mellan öarna på Maldiverna. Vad jag förstått är avstådet till många öar väldigt långt från flygplatsen i Male och man rekommenderas flyga sjöflygplan. Nån som vet var man kan hitta tider eller priser för dessa sjöflygplan? T.ex. så ankommer Malaysian kl 22 på kvällen och LTU avgår kl 09.00 på morgonen, hur gör man då med transfer till och från ön man befinner sig på om sjöflygen bara går dagtid?
Får man ta med sitt bagage på planet? Om inte vad gör man med bagaget?

Även berättelser och upplevelser från folk som varit på maldiverna är välkommna.
Svara med citat

Gammal 2006-08-17, 15:57

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Enklast borde vara att gå till flygplatsens hemsida. Där verkar allt du vill veta stå:

http://www.airports.com.mv
Svara med citat

Gammal 2006-08-17, 16:01

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Tackar! Har letat länge efter flygplatsens hemsida men hade gett upp hoppet om att dom hade en.
Svara med citat

Gammal 2008-08-10, 14:57

Nove

Nykomling
Nove är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard sjöplan från Male
Hej!
Jag har varit på Maldiverna 3 ggr, men har alltid åkt charter...

Det verkar som ni måste få hjälp med att boka sjöplan av resortet som ni bokat att bo på... Bagage får inte plats i planet om man åker flera stycken, men är det bara ni som ska till just den ön så kanske dom kan klämma in det. Annars måste man boka båt också som tar bagaget. Många jätte fina öar ligger bara någon timmas båtfärd från Male, så det kanske är ett allternativ, så slipper ni dyrt plan..

For all guest arrivals:
From Male Airport: Guests need to transfer on a sea plane to arrive at the hotel. The sea plane transfers need to be arranged in advance by providing hotel reservations with arrival details. Reservations can be sent to: reservations.wmaldives@whotels.com.
Sea Plane transfers are available ONLY until 4pm. For all arrivals in to Male after 4pm, guests will need to arrange an overnight hotel stay in Male. The W Retreat and Spa is not responsible for arranging hotel accommodations at Male.
After arrival at Male, guests should wait at the W Lounge for their transfers on the sea plane. Rates are based on double occupancy. Charges for extra adults may apply and will be due directly to the hotel.

Mvh,
Katrin
Svara med citat

Gammal 2008-08-12, 22:49

Jenny_81

Medlem
Jenny_81 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Thumbs up Direktflyg med TUI fly nordic till Male
Fritidsresor kör med charter flyg till Male.... direkt flyg, men med mellanlandning i Oslo om jag minns rätt.. men annars går flyget direkt. Det är Tui Fly nordic som kör med deras nya Blue Confort.. mer benutrymme!! kanon!! Vill man inte boka en charter med flyg och boende går det ju att bara boka flyget.

Lycka till!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8