ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-04-09, 22:43

Globe

Standard Hotell på Maldiverna
Jag kommer troligen göra en avstickare till maldiverna under min asienresa och tänkte höra om nån vet nån sajt där man kan kolla hotell på maldiverna? Är det svårt att fixa boende på plats?
Svara med citat

Gammal 2006-04-11, 16:49

Princess

Standard ingen problem!!!
Hej! Jag har varit på Maldiverna precis. Det finns massor av jätt efina hoteller där, med de utsprida på olika öar som ligger ibland långt från varandra, så att det e bra att boka plats på en hotell i förväg, då slipper man resa runt öar och leta. Av egen erfarenhet vet jag att det är billigare att boka hotell via resebyråer än direkt i hotellen, dessutom för man bra tips på resebyrån. De flesta hoteller finns där: www.4ast.se
Svara med citat

Gammal 2006-04-11, 21:38

Soffac

Medlem
Soffac är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
Kollade flygpriser på aftonbladet för 2pers till maldiverna...stod att det kosta 61 000kr!!! Så mycket kan det väl ändå inte kosta, vad betalar ni och vilket flygbolag åker ni med? Vilken månad är bäst att åka i?
Svara med citat

Gammal 2006-04-12, 22:51

Russian princess

Nykomling
Russian princess är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2006

Standard Mycket billigare!
61000??? kan inte vara möjligt! Vi reste 2: jag och min pojkvänn bodde på Maldiverna i 10 dagar i en jättefin hotell, all inclusive. Hela resa kostade oss runt 50000! Det är dyrare att köpa separat flygresa och hotell, men jag tror att flygpris för 2 pers ligger runt 25000. Bäst att åka i november-februari ))
Svara med citat

Gammal 2006-07-02, 10:09

Guest

Standard
Att tro att man kan " backpack:a" i Maldiverna med en backpacker budget är bara att glömma..... bara en sådan sak att en flaska drick vatten kostar 3 u.s dollar!!!! sedan hålls man åtskilld från lokal befolkningen som bor på "egna" öar och turist öarna har gäst arbetare från: Sri lanka, Filipinerna etc och inge lokala byar finns på öarna (jag tror ön Gan djupt nere i södern är enda undantaget)

Maldiverna har nischat sig mot lyx turism har själv varit där, vi bode på ön Kuredu och det är ändå en av de billigare öarna som är öppna för turism. Så ni får nog tyvärr lägga ner eran dröm om att luffa bland öarna.

Sjöflyg från male (huvud ön) till tex. Lahaviyani atollen kost 2500:- Swe enkel resa räkna sedan med minst 700:- natten på billigaste ön och boendet alternativet.

Maldiverna riktar sig mot: Honeymooners, relax och dyk&snorklare med s.k all inclusive. Inget speciellt drag då landet är muslimskt och all alkohol är förbjudet att föra in i landet. Endast hotell öarn får importera och sälja och det är svinigt dyrt.
Svara med citat

Gammal 2006-07-14, 14:41

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag fick senaste ving katalogen i brevlådan nyligen och började bläddra i den idag och på sidan med maldiverna tog det stopp. Bilderna ser ut som rena paradiset och något jag reagerade på var priserna. Det behöver inte alls vara så dyrt. Reser man dit under lågsäsong kostar det från ca 16.000 kr per person i 2 veckor. Jag tycker att det är ett ganska OK pris med tanke på att man flyger reguljärt. Jämför man det med t.ex. Thailand blir det inte alls så mycket dyrare.

Man kan även boka enbart hotell som kostar från ca 10.000 kr för 2 veckor för 2 personer och sedan fixa flyg själv. Man kan flyga emirates via dubai eller malaysian via kuala lumpur från ca 7-9000 kr t/r per person.

http://www.ving.se/resort/resort.asp...5&categoryid=1
http://www.ving.se/hotel/hotelpopupi...sland%20Resort Bilder från Kuredu - Paradiset på jorden?
http://www.kuredu.com/ Mer info om ön Kuredu
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=E...57592&t=k&om=1 Satellitbild över Kuredu
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=E...15185&t=k&om=1 Flygplatsen i Male, 120 km söder om Kuredu
Svara med citat

Gammal 2007-05-12, 16:36

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Nu finns det en nya sajt med mycket info om maldiverna - http://www.spotmaldives.com/
Svara med citat

Gammal 2007-06-02, 15:05

Camille

Medlem
Camille är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Standard
Hej!

Jag vill tipsa om att resa till Male med Sri lankan airways via Colombo eller Qatar airways via Doha. Behöver inte kosta mer än 7-8000:-.
Kolla också in resebyrån Indcen i Sthlm. De har bra och billiga kombinationsresor till Maldiverna.
Svara med citat

Gammal 2007-06-02, 18:38

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Qatar Airlines via Doha till Male (MLE) är ett mycket bra alternativ. Man flyger i stort sett raka vägen med ett kort stopp i Doha. Just nu finns det biljetter från ca 7000 kr t/r om man reser i t.ex. december.

Exempel: http://flygresor.se/showresult.php?id=65044
6836 kr är aktuellt pris om man bokar idag.
Svara med citat

Gammal 2007-07-25, 12:45

Standard Re: Hotell på Maldiverna
Hej!

Har du fått några tips så är jag mer än tacksam om du har lust att maila dom till mig. Jag och min sambo kommer nämligen försöka åka dit i januari men jag hittar ingen bra sida att boka hotell på.
:roll: Maila gärna till maddis70@gmail.com

Tack på förhand!

/Madeleine

Citat:
Ursprungligen postat av Globe

Jag kommer troligen göra en avstickare till maldiverna under min asienresa och tänkte höra om nån vet nån sajt där man kan kolla hotell på maldiverna? Är det svårt att fixa boende på plats?
Svara med citat

Gammal 2007-09-25, 20:55

Gäst

Standard
maldiverna är paradiset på jorden, var där i 4 veckor och då mestadels på Kuredo. Helt fantastiskt vatten och dykmöjligheter. Men som backpaker är det verkligen inget att rekomendera. Vår resa gick på 34.000 för två pers och det var nog billigt. Men jag kan varmt rekomendera Maldiverna :-)
Svara med citat

Gammal 2008-01-13, 15:12

Gäst

Talking
Foert vil jeg gerne takke administrator Micke for at naevne Maldives Hotels, Maldives Resorts, Scuba diving, surfing and other activities, leave reviews and meet holiday makers and locals in the Maldives community. her.

Maldives Hotels, Maldives Resorts, Scuba diving, surfing and other activities, leave reviews and meet holiday makers and locals in the Maldives community. tilbyder hoteller paa Maldiverne. Nogle af de mest populaere resorts hos os er: Kuredu Island Resort, Komandoo, Royal Island Resort and Spa og Kurumba men vi har meget mere at tilbyde.

For mere information gaa till Maldives Hotels, Maldives Resorts, Scuba diving, surfing and other activities, leave reviews and meet holiday makers and locals in the Maldives community. eller send en email til booking@spotlocal.net

Louise
Svara med citat

Gammal 2008-01-31, 18:24

Gäst

Question egna öar
Hej Gäst, det låter tråkigt att inte lokalbefolkningen bor på "turistöarna" får man eller kan man inte åka till de "lokala öarna
Citat:
Ursprungligen postat av Guest Visa inlägg

Att tro att man kan " backpack:a" i Maldiverna med en backpacker budget är bara att glömma..... bara en sådan sak att en flaska drick vatten kostar 3 u.s dollar!!!! sedan hålls man åtskilld från lokal befolkningen som bor på "egna" öar och turist öarna har gäst arbetare från: Sri lanka, Filipinerna etc och inge lokala byar finns på öarna (jag tror ön Gan djupt nere i södern är enda undantaget)

Maldiverna har nischat sig mot lyx turism har själv varit där, vi bode på ön Kuredu och det är ändå en av de billigare öarna som är öppna för turism. Så ni får nog tyvärr lägga ner eran dröm om att luffa bland öarna.

Sjöflyg från male (huvud ön) till tex. Lahaviyani atollen kost 2500:- Swe enkel resa räkna sedan med minst 700:- natten på billigaste ön och boendet alternativet.

Maldiverna riktar sig mot: Honeymooners, relax och dyk&snorklare med s.k all inclusive. Inget speciellt drag då landet är muslimskt och all alkohol är förbjudet att föra in i landet. Endast hotell öarn får importera och sälja och det är svinigt dyrt.
Svara med citat

Gammal 2009-09-21, 18:40

Gäst

Standard Vilken väska ska man använda till Maldiverna?
Hejsan.

Jag och min sambo ska resa till Maldiverna i början på November.
Och vi undrar vilken väska man ska ha med sig, ryggsäck eller resväska?

Tack på förhand. Ögge
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8