ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-13, 21:44

Urdjuret

Nykomling
Urdjuret är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Väder på Borneo dec/jan
Hej,

Jag håller på att titta på en resa till Borneo från mitten av december till mitten av januari. Förmodligen flyger jag till Manila och tar flyg eller färja vidare därifrån. Jag klarar av en del regn utan att gnälla, men jag börjar misstänka efter lite internetsnokande att det regnar riktigt stora mängder den här tiden och att man kanske ska skippa Borneo och stanna kvar på Filippinerna istället. Är det någon med erfarenhet från det här området som kan ge sina fem cent?
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 22:09

Gäst

Standard
Hej!
Jag var i Borneo i fjol i slutet av nov början på dec. Jag bodde väldigt enkla hyddor i regnskogen. Borneos regnskog är en fantastisk upplevelse som jag absolut rekommenderar dig att besöka om du ska dit. Natur- och djurlivet är helt otroligt!
Kanske beror det på att jag var där lite tidigare än du planerar, men upplevde inte regnet som något problem. Visst regnade det, men oftast tidiga på morgonen eller på kvällarna, men det var absolut inget som jag blev påverkad av. Det är väldigt varmt och fuktigt på borneo så ha kläder som torkar snabbt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8