ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-31, 10:04

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Question Telia Refill i Malaysia?
Hej på er.
Jag snackade just med Telia angående refillkort, då det är det jag använder.
Enligt supporten så finns inget avtal med några malaysiska operatörer och Telia, så han kunde inte säga om mitt nummer gick att använda där nere, men oavsett så finns det ju refill där med.
Är det någon som kan säga att Telia Refill inte fuingerar samt om någon kan tipsa om bra och billiga operatörer? Jag har läst om Digi samt Celcom.

Gammal 2011-08-31, 10:09

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Kan inte uttala mig om Telia då jag haft Tele2/Comviq sen jag skaffade mobiltelefon för 15 år sedan. Men jag vet att DiGi är bra, det går att ladda på ganska små summor dessutom, 5 RM är nog lägsta om jag minns rätt. Det är dessutom väldigt billigt att telefonera/sms:a i Malaysia, även till utlandet. Jag vill minnas att en laddning om 10 RM räckte ganska länge (då hade jag en hel del kontakt med Sverige samt vänner runt om i Malaysia/asien).

Gammal 2011-08-31, 10:33

Laggeman

Globetrotter
Laggemans avatar

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Thumbs up
Jag körde Comviq från början jag med, men då vi flyttade dit vi bor idag var täckningen så dålig att vi bytte.
Digi verkar vara det som kommer bli vårt val då jag läst på annat håll att det funkar bra och är rätt billigt.
Tack för info!

Gammal 2011-09-27, 14:39

Laggeman

Globetrotter
Laggemans avatar

Exclamation Ingen service!
Nyss hemkommen från KL så kan jag meddela att Telia Refill inte fungerar vare sig där eller på Bali. För vår del blev det Digi och det fungerade även på Bali, men eftersom det inte såldes refill-koder på Bali så tog det snabbt slut och vi fick klara oss med mail och andra sociala medier för att hålla folket där hemma uppdaterade.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8