ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Ankommer KL tidigt på morgonen, vad göra fram till incheckning på hotellet?

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-19, 15:26

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard Ankommer KL tidigt på morgonen, vad göra fram till incheckning på hotellet?
Hej på er.
Jag och min fru ska till KL/Bali i höst och ankommer KL runt 6 på morgonen och satt igår och snackade om vad vi skulle hitta på fram tills dess att vi kan checka in på rummet på vårt hotell. Frukost på Starbucks bak tvillingtornen kom upp som förslag, men efter lite googlande så verkar det som att de först öppnar vid 10. Ingen fara så sett eftersom vi nog inte är inne vid hotellet förrens vid halv nio ungefär, men om det finns något öppet ställe för morgonpigga så tar vi tacksamt emot tips på detta.
McDonalds har ju öppet dygnet runt, men något lite mer harmoniskt hade inte varit fel. Annars får man väl köpa mat på Donken o sen ta sig ut i en park kanske.
Tack på förhand.

Gammal 2011-07-29, 19:03

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Besöka Batu Caves kanske? Jag inbillar mig att det är trevligare på morgonen än när det börjar bli riktigt varmt. Jag var där på förmiddagen och det var helt klart skönt. träffade några som varit där på eftermiddagen och då var det olidligt sa de. Jag vet dock inte när det öppnar (om de har öppettider eller inte).
Kostar 3 ringit tur och retur från Sentral.

Annars kan jag tänka mig att ni kan finna någon trevlig kantonesisk resturang i "chinatown" och äta en kantonesisk frukost där (det ligger inte långt ifrån Sentral och det är dit de flesta åker ifrån flygplatsen). Har dock inget konrekt förslag på resturang där men vill minnas att jag var på en ganska trevlig resturang i närheten av det stora templet där (I chinatown alltså).
Svara med citat

Gammal 2011-07-29, 19:04

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
En länk till Batu Caves på wikipedia också..

Batu Caves - Wikipedia, the free encyclopedia
Svara med citat

Gammal 2011-07-30, 16:52

Laggeman

Globetrotter
Laggemans avatar

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Thumbs up
Hej och tack för svaret!
Jag har varit i Batu caves förut så där lär vi inte hamna igen denna gången.
Vi har snackat lite löst fram o tillbaka och det lutar åt att vi tar en frukost på flygplatsen så att vi kommer in till hotellet utvilade efter flygresan och med mat i magen så att vi inte behöver bry oss om det då.

Gammal 2011-07-30, 21:12

Boca Raton

Standard Skaffa biljetter och åk gratis upp halva Petronas Twin Towers
"Idag gick vi upp vid åttatiden och tog oss iväg för att få biljetter för att åka upp i Petronas Twin Towers. Vi fick biljetter (gratis!) för att åka upp 10.45. Väl uppe var utsikten fin från dess SkyBridge, en bro som förbinder tornen pa 41:a våningen. Petronas Twin Towers är för stunden världens högsta byggnad (år 2005) med sina 452 m. Men för stunden byggs det en snäppet högre byggnad i Shanghai i Kina."

Jorden Runt - Malaysia, Fastlandet

Stängt måndagar tror jag ...
Svara med citat

Gammal 2011-09-27, 14:41

Laggeman

Globetrotter
Laggemans avatar

Standard Checka in, duscha, dra ut på stan...
Det blev i den ordningen som vi tog allt när vi kom ner till KL. Vi kunde checka in direkt på morgonen så vi gick upp på rummet och duschade, bytte om och drog ut på stan föra att ta en frulle och sen se vidare.
Det var i stort sett inget som var öppet på flygplatsen så vi skippade tanken om frukost där.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8