ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-10, 19:49

C-08

Medlem
C-08 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard Ensam tjej i Malaysia?
Hej!
Någon som vet hur det är att vara ensam, 20 år gammal tjej i Malaysia? Ska resa runt i Asien i vinter och funderar på att åka dit, men vill veta om det är tryggt först.
Svara med citat

Gammal 2011-02-21, 12:37

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Thumbs up
Citat:
Ursprungligen postat av C-08 Visa inlägg

Hej!
Någon som vet hur det är att vara ensam, 20 år gammal tjej i Malaysia? Ska resa runt i Asien i vinter och funderar på att åka dit, men vill veta om det är tryggt först.
Hej.
Jag kan inte tänka mig att det är mindre tryggt än något annat asiatiskt land, tvärtom skulle jag verkligen rekommendera dig att ta vägen därom.
Nu är inte jag tjej, men min sambo som varit i KL två ggr kände sig mindre utsatt än då vi var i Bangkok.
Kör på!

Gammal 2011-02-21, 16:54

Gäst

Standard
Hej! Jag håller med. Mina erfarenheter av Malaysia är att det är ett säkert land, nu är inte heller jag en 20 årig tjej, men jag har träffat unga tjejer när jag varit där och ingen av dem klagade på att det skulle vara farligt eller besvärligt.
Som vanligt gäller det att vara lite vaken och försiktig, men det gäller överallt i världen.
Du kan läsa lite praktisk information om Malaysia på www.feria.se, så kanske du blir lite klokare.
Trevlig planering
Gunnar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8