ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-06, 20:43

AnneHelen

Nykomling
AnneHelen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Rykte: 0

Standard Prisvärt htl i KL för fam på 4 pers?
Vi ska bo 2-3 nätter i KL i början av juli. Fam m 2 vxn o 2 tonåringar. Bor gärna i familjerum el i 2 dubbelrum. Allra trevligast hade varit om vi hittat htl med 2 rum m dörr emellan. Helst vill vi bo för ca 500-800,-/natt för oss alla 4. Är det möjligt eller blir det alldeles för dålig standard då? Vi vill ju ha det rent o fräscht och gärna bo nära shopping.
Svara med citat

Gammal 2011-01-07, 15:41

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Hej Anne-Helen!
Ett tips är att gå in på Tripadviser, gör de urval du vill där och lista hotellen efter pris, sen är det bar att gå in på vart och ett av de ni hittar och kolla vad andra tycker om hotellet och sen ser du att det finns en knapp som heter "CHECK RATES!" mitt på sidan, den letar då efter bästa priset på de siter som är förbockade undertill, så om ni bara klickar direkt så kommer det öppnas upp en massa fönster som först kan verka lite förvirrande, men det är bara att gå igenom dem en och en.
Vill ni sedan hitta hotell som ligger i en viss stadsdel så kan man iofs göra detta på Tripadviser (via en egen utökad sökning där du själv skriver in området, tex "Golden Triangle" under rutan "Location"), men sidan Wired-Destinations är utmärkt på detta:
Kuala Lumpur Golden Triangle Hotels - discount Kuala Lumpur Golden Triangle hotels with Wired Destinations
Här är tex de hotell som ligger i Gyllene triangeln som är mitt favoritdistrikt då det har närheten till det mesta och man kan oftast gå från hotellet till de flesta stora shopping-gallerior samt måna av de stora attraktionerna i staden.
Lycka till och jag hoppas att ni får en trevlig resa!

Gammal 2011-01-08, 00:33

AnneHelen

Nykomling
AnneHelen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Standard Tack för tips för hotell KL
Hej Laggeman,
Stort tack för ditt svar och för länken. Bara att vraka och välja. Det bästa, som jag förstår, borde alltså vara att välja ett hotell inom Golden Triangle. Nära till allt.
Tack igen!
Svara med citat

Gammal 2011-01-08, 13:46

Laggeman

Globetrotter
Laggemans avatar

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Vi har själv bott på Federal Hotel och Alpha Genesis, både nära Bukit Bintang som är en väldigt bra gata med mycket nöje i närheten. Nästa gång blir det Radius International.

Hade jag varit som du så hade jag gått in på Bokus och beställt en guidebok där för att få reda på lite mer om KL. Det finns en bra guide som heter "Kuala Lumpur Berlitz Pocket Guide" som har en massa bra information med tips om uteställen, shopping, "to-do" och lite allmäntips som är guld värt. Har själv köpt den rätt nyligen och jag hittar hela tiden nya saker att komma ihåg till vår nästa resa dit.
Frakten är dessutom 0:-

Gammal 2011-01-17, 09:02

Gäst

Standard China Town
Om man vill bege ig till china town
Vart är det enklast att bo då?

Hur tar man sej dit? TAxi, tåg??

Vi funderar också på vart man ska bo för att enklast ta sig!!

Om man tar sånt snabbtåg från flygplatsen också, vart blir bästa boendet?
Svara med citat

Gammal 2011-01-17, 09:39

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Rykte: 10

Standard
Kuala Lumpur har en väldigt smidig monorail som ansluter till China Town, så det är bara kolla att hotellet man väljer ligger nära monorail. Annars så är taxi väldigt billigt i KUL. Jag tror att oavsett var man bor i city så ska det inte vara nått problem ta sig till China Town.
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 19:59

Laggeman

Globetrotter
Laggemans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Om man vill bege ig till china town
Vart är det enklast att bo då?

Hur tar man sej dit? TAxi, tåg??

Vi funderar också på vart man ska bo för att enklast ta sig!!

Om man tar sånt snabbtåg från flygplatsen också, vart blir bästa boendet?
Är ni två som åker tillsammans så kostar det lika mycket att ta en taxi in till centrum, samt att ni slipper byta till annat färdmedel utan kan åka hela vägen fram till trappen på hotellet.

Gammal 2011-03-22, 13:33

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Bukit Bintang är nära till det mesta.

Undvik att bo i Chow Kit, det är tydligen horkvarteren märkte jag efter att ha bott där ett par dagar.

China Town når man enklast genom att ta sig till antingen Sentral eller tågstationen som heter Kuala Lumpur, sen är det inte mer än 10-15 minuters gångväg till China Town.

Och som någon sa, Mono Railen är ypperligt transportsätt.

Glöm inte att besöka Batu Caves som man når via tåg, kostar 3 ringit T&R. Inget inträde, gå dock inte in på Cave Villa eller vad det heter, vad du får där är mer eller mindre betala för inträde till en resturang och en souvenirbutik, sen får man se ett ganska dåligt dansuppträdande.
Svara med citat

Gammal 2011-03-25, 10:29

docf

Nykomling
docf är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard Ascott bodde vi på
Hej.

Vi bodde 2 vuxna o 2 barn (11 o 14 år) på hotell Ascott som ligger precis bredvid Twin Towers dvs mitt i centrum. Vi betalade 1500 kr natten men då fick vi en svit på 135 kvm med 2 sovrum (4 sängar totalt), jättevardagsrum med platt-tv, fullt utrustat kök, 2 badrum. Gratis internet finns, stor pool på 21 våningen där man kan sola o bada, stort gym där man kan göra sig i ordning om ens plan går på kvällen, frukost ingick såklart.

Vi kommer att bo här igen när vi åker till KL.

Fundera inte på transporter. Ta taxi överallt. Det kostar ju ingenting från Ascott till Chinatown tex trots att det tar ca 15 min (kostnad ca 20 kr) men ta inte fast taxa utan taxameter - det blir mkt billigare då.

KL är f.ö den bästa shoppingstaden och då var vi inte ens i Chinatown. Pallade inte med kopior när vi bränt våra pengar på äkta Levis, Nike, Adidas etc för mindre än halva priset än hemma.

MVH
Svara med citat

Gammal 2011-07-19, 08:45

seniorbackpackers

Medlem
seniorbackpackers är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard KL
Instämmer med docf, åk taxi. För 10-20RM åker du från hotellet dit du vill.
Besök däremot nattmarknaden i Chinatown. Inte för att handla, utan för att uppleva. Det är precis so dofc skriver mycket billigt att handla märkesvaror i alla köpcentrum i stan, och på nattmarknaden är det garanterat kopior som erbjuds. Ett tips. Åk till KL med gott om utrymme i packningen, det kommer garanterat att vara fullt när ni åker hem.......
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 13:02

LN21

Medlem
LN21 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard
Hej AnneHelene!

Vår familj ska dit om ett tag (även vi har två tonåringar)
Vilket hotell bodde ni på?
Vart det bra?
Var ni på några ställe som är värda att tipsa om??

Alla tips är mycket välkomna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8