ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-25, 22:08

AnneHelen

Nykomling
AnneHelen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Rykte: 0

Standard Pulau Kapas?
Hej,
Vi funderar på att spendera några dagar på Pulau Kapas i juli. Finns det någon på forumet som har varit där och som kan berätta lite? Hade tittat på ett boende som heter "Duta Puri Island Resort" men nu hittade jag en site där det stod "Resort closed". Någon som vet något om detta? Eller har du något annat förslag på annan liknande ö på östkusten? Tackar på förhand. A-H
Svara med citat

Gammal 2011-01-02, 22:49

Gäst

Standard Kapas
Vi var där i mars-08. Jag minns inte vad hotellet hette men det skulle vara ett lite finare med pool. Vi hade varit på Perhentian och skulle avsluta med en vecka på Kapas. Ön var helt öde förutom några malaysiska konferensdeltagare. När vi skulle beställa lunch på hotellet gick inte detta eftersom konferensdeltagarna redan ätit. Vi sökte oss vidare till nästa restaurang men inget annat var öppet. Eftersom vår dotter på dryga året började kinka ganska bra gick vi tillbaka till hotellet och lyckades tigga till oss lite spagetti. Därefter sov dottern middag och vi packade ihop våra saker. Vi tog buss upp Kuala Terengganu och därefter taxi (40 mil) till Mersing och vidare till Tioman. Jag hade varit på Tioman innan och tyckte att det skulle vara roligt att se något nytt......

Både Tioman och Perhentian är helt suveräna. Jag vet inte vad som gick fel på Kapas. Vi hade läst att det skulle vara bra och barnvänligt. Servicen var obefintlig och ön kändes helt öde. Vattnet var inte alls som på Tioman eller Perhentian. Kanske åkte vi på den del av säsongen som konferenserna hölls och att det inte fanns några andra turister. På Perhentian kan jag rekommendera Abduls och på Tioman bodde vi på ett litet ställe på Salang.
Svara med citat

Gammal 2011-01-06, 12:14

AnneHelen

Nykomling
AnneHelen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Rykte: 0

Standard Kapas
Tack n/a för ditt svar. Det var ju synd att ni fick några tråkiga dagar på Kapas. Jag hade bara sett bilder därifrån som jag tyckte var så fina. Kanske har säsongen haft inverkan. Ni var där i mars och om jag har fattat det rätt så är det lågsäsong. Vi ska till östkusten i juni/juli och hoppas hitta lite pärlor då. Kanske tryggast att välja Perhentian, fast vi vacklar lite i valet mellan stora och lilla ön. Men vi har några månader kvar innan vi åker så vi hoppas vi har hittat mer tips innan dess. Tack igen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8