ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-27, 21:40

hermelinen

Nykomling
hermelinen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Smile bröllopsresa till Malaysia
Vi funderar att åka till Malysia på bröllopsresa hösten 2011 (sep-okt). Jag drömmer om att hitta en fin bungalow ute på pålar i vattnet, vi kan tänka oss samtliga resemål i Malaysia. Är det någon av Er som kan rekommendera ett sådant boende (kostnad, standard etc) samt hur ser Era erfarenheter ut av Malaysia under september- oktober (klimatet)?

Tacksam för informativa svar =)
Svara med citat

Gammal 2010-07-27, 22:14

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Hej hej..

Jag sitter själv och planerar en resa till bland annat Malaysia och har tittar runt en hel del. Hittade ett par jättefina (jättedyra) ställen som var precis vad du skrev, bungar på pålar.

Perhentian Tunabay Island Resort

Senja Bay Resort, Perhentian Island

Sipadan Water Village Resort, Mabul Island, Borneo. <- GRYMT! Ta med den stora plånboken bara, men det kan det nog vara värt på bröllopsresan!

:: r e d a n g b e a c h ::

Redang Island, Pulau Redang, Redang, Terengganu, Malaysia, marine parks. <- en lista med olika resorts på Redang.

Där har du några förslag. Det verkar finnas MASSOR med sådana ställen på Borneo..
Svara med citat

Gammal 2010-07-27, 22:52

mondiano

Medlem
mondiano är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
Hej,
Ett tips är Pangkor Laut. Ett av de bästa hotellen i Malaysia. Pangkor Laut Resort Pangkor Island Malaysia. Bästa hotellerbjudanden och -recensioner
/M.

Gammal 2010-08-10, 13:04

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Luxury Accommodation & Resort Rates - Pangkor Laut Resort
Ser man på denna sidan så är det billigare o boka den vägen.
Jag och min tjej gifter oss i Maj nästa år, hade själv tänkt att ta en 10-dagars på Redang, flyga ut från Subang i KL med Beryaja Air, sen 9 nätter på Hotel Redang, men faktum var att det blev billigare o ta 9 nätter på Bali. Flyg med Air Asia sen inkvartering på Boutique Hotell Rambutan i Lovina på Balis norra kust. Ett stenkast från hotellet ligger ett annat ställe där de har en pool med Delfiner mankan simma med för ca 200:-/person.
För vår del så blev valet Bali mest pga att vi ville uppleva landet och se något nytt.
Lugn och slapp semester har vi haft på Maldiverna, så den biten kan vi redan.

Hoppas ni får en skön resa!
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8