Sverige till Malaysia har jag hittat både direktflyg och med bara ett byte (oftast i Frankfurt/amsterdam/Heathrow). Jag tänkte ju börja min resa på Bali så jag får ett byte i Asien också.
Dock på hemresan ifrån Hong Kong blir det bara ett byte på de flesta flighter.
För "interna" flygningar i Asien tänkte jag använda Air Asia (
Welcome to AirAsia.com, The World's Best Low-Cost Airline) eftersom de är skitbilliga. De flyger till de flesta ställen i Asien.
De biljetter jag har kollat på med min tänkta resa i bakhuvudet har kostat allt mellan 8000-10500 ungefär. Har inte bokat någon än, ganska dumt för det blir säkert dyrare ju längre jag väntar men jag vill kolla med jobbet så det inte blir problem med semestern plus att jag eventuellt har lyckats lura med en kompis om jag får tjata lite på honom i ett par veckor till.
Här är en grovskiss på hur jag tänkte mig min resa. Inga datum satta än men jag räknar med avresa i mitten av februari.
http://www.reseforum.se/forum/reseko...rs-2011-a.html
Om vi råkar befinna oss i samma ände av världen vid samma tidpunkt så kanske vi ses där. Det finns stora risker att jag får åka helt ensam, och även om det inte blir så så är det alltid roligt med sällskap!