ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-15, 11:43

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard Visum i Malaysia?
Sitter och förbereder mig inför min vintersemester lite. Försöker lista ut vad som gäller för in/utresa i Malaysia.

Min resrutt ser ut ungefär såhär: Bali - Singapore -> landvägen genom Malaysia till Kuala Lumpur - Borneo - Hong Kong

När jag läser på den här sidan så blir jag lite osäker på vad de egentligen menar.

Ministry of Foreign Affairs, Malaysia - Requirement for Foreigners

Jag fattar att man måste ha gula febern cerifikat. Ok, nemas problemas. Men jag vill ju egentligen inte flyga in i landet, jag vill kunna åka ifrån Singapore utmed östkusten upp till Tioman/Perhentian etc för att sedan dra mig ner mot Kuala Lumpur och sedan därefter till Borneo.

Någon som vet hur det fungerar som kan kasta lite ljus över detta? Jag har listat ut att jag kan få 3 månaders visum i alla fall. Eller?
Senast redigerad av wkstrm den 2010-07-15 klockan 11:55.
Svara med citat

Gammal 2010-07-15, 17:47

karl

Standard trevligt val
hej, visum är inga problem alls, efter en stund så åker du ju vidare över gränsen skriver du, och då får du ju et nytt visum, inga problem alls att resa runt här, mycket lättare och trevligare och även billigare än thailand, du kommer att få en härlig resa.

ett billigt sätt att ta sig runt om man inte vill åka buss så kan jag säga att det går lätt att boka flyg för bara 200svenska kr från singapore till alla grannländer. (men boka då med flyg åter) för att sedan göra en ny bokning osv, flyg finns för runt 200kr tor.
Svara med citat

Gammal 2010-07-15, 18:08

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Tack för infon.

Jo, flyg blir det allt. Det blir Air Asia ifrån Bali till Singapore och sedan blir det Air Asia ifrån KL till Kota Kinabalu och därifårn till Hong Kong sedan. Min tanke var att jag skulle ta "snigelvägen" upp utmed östkusten på Malackahalvän dock för att hinna se lite saker där och sedan spendera ytterligare en 2 veckor på borneo eller något sådant. Jag tror det blir så i alla fall. Håller på att läsa på om aktiviteter på borneo för tillfället.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8