ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-13, 00:19

idawil

Nykomling
idawil är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard Karibien eller Malaysia sommaren 2010??
Hej,

Jag och min sambo funderar på att åka lite längre bort än Europa nu till sommaren 2010.

Vi har kollat runt lite och har väldigt svårt för att bestämma oss för någon av alla underbara paradisöar i Karibien. Kollat mest på Isla de Margarita och Antigua. Någon som har förlsag och tips?
Sen har vi även tittat lite på Malaysia, ön Perhentian Island som ligger på östkusten. Erfarenheter av denna och närliggande öar?

Nu är ju också frågan om vi ska åka väster- eller öster ut?
Och.. Hur är det att åka över sommaren vädermässigt till dessa platser?
Vad vi kan se är att Malaysias öst kust har sin highseason i juni-aug. Men vi är osäkra på Karibien denna tid, orkaner och regn?

Tacksamma för svar
Ida & Mike
Svara med citat

Gammal 2010-02-16, 17:06

tono1968

Nykomling
tono1968 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Jag kan bara svara för östkusten i Malaysia och när vi var där juli/augusti 2008 så var det fantastiskt väder med allt som oftast klarblå himmel o 30+ i vatten och luft.
Svara med citat

Gammal 2010-02-18, 10:06

Gäst

Standard
jag skulle välja karibien 7 dagar i veckan, ett tipa är aruba
Svara med citat

Gammal 2010-02-18, 10:30

tono1968

Nykomling
tono1968 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Jag kanske borde komma med lite mer kött på benen oxå..
Perhentian är två härliga öar sisådär 45 minuters båtfärd från östkusten. Har bara bott på den större och lite mer "familjevänliga" ön. Boendet består oftast av ganska enkla bungalows. Toalett, AC, men inte mer lyx än så. Det råder en underbart avslappnad atmosfär över det hela, så man tar dagarna som dom kommer.
Snorklingen/dykningen är kanon och ruskigt billig.
Och även om det är något dyrare än på fastlandet så är mat och dryck fortfarande väldigt billigt jämfört med svenska mått.
Inga vägar på ön, så om man ska till en annan strand så är det båt eller att traska genom djungeln som gäller.

Redang ligger ca 1-1,5 timmes båtfärd från Perhentian. En större ö med högre klass på boende etc. Lite mer upper class alltså vilket gör att det kanske inte är samma laidback-känsla på ön, men likväl är det fantastiskt härligt. Redang har t om en liten flygplats (vi flög därifrån till Singapore) och ett par vägar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8