ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-11, 11:43

Zarah-Lou

Medlem
Zarah-Lou är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard Hur mycket kostade er resa till Langkawi?
Jag vet, det finns en hel del trådar om Langkawi (kanske ett tecken på att fler verkar hitta dit nu..)

Men jag vill ha en "pristråd" om Langkawi.

Jag och min sambo vill nämligen komma så billigt som möjligt undan, vad tror ni på då, ni som varit där?

- Endast flygstolar t/r (vad betalade ni för det, ungefär?)
- Boka hotell på plats? (budgethotell, spelar ju ingen roll hur man bor om man ändå ska utforska ön och inte sitta inne på ett hotellrum i två veckor)
- Ni som tagit resan 11 dagar på Langkawi och 3 dagar i Kuala Lumpur - hur mycket betalade ni för den resan?

Vad betalade ni för er resa, ni som varit där (på annat sätt)?
Och hur kombinerade ni er resa? Hotell + flyg hos Ving, eller liknande? Alla tips och historier är välkomna!

Har hört att det är snorbilligt på ön, så det är ju synd om själva resan ska behöva bli så dyr.
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 00:02

annca

Nykomling
annca är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Vi har bokat vår resa själv med hjälp av Nätresebyrån. Vi ska var 13 n på Langkawi o 3 n i KL. Vi är 3 personer, dottern betalar vuxenpris. Vår resa går på ca 40 000 flyg, hotell m frukost. Samma reseupplägg med Ving men färre dagar på Langkawi hamnade på samma pris.
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 10:56

Gäst

Standard
Vi flyger till Krabi tur och retur i början av mars för 7000:- med Thomas Cook. Direkt efter landning (07.00) tar vi oss till busstationen och sätter oss på lämplig buss till Satun, cirka 4 timmar. Därefter taxi/minibuss en knapp timme till hamnen och en timmes båtresa till langkawi.

Detta går betydligt snabbare för oss än att åka via kuala lumpur, då alla prismässigt överkomliga flyg dit innefattar två mellanlandningar och massa väntetid.

Boende bokar vi några dagar innan avresa på Last Minute Hotels by Latestays till ungefär halva priset mot normalt.
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 13:54

Zarah-Lou

Medlem

Standard
Men vad spännande! Tack för era svar!

Ni som ska till Krabi först, betalar ni 7000.- per skalle t/r eller är ni fler inräknade i det priset?
Lät ju fantastiskt billigt och bra! kan inte tänka mig att bussresorna och allt det där kostar så mycket heller.

"Budgethotell" på Langkawi har vi redan tittat ut.
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 15:54

Gäst

Standard
Japp, 6995:- per person i grundpris. Sedan lade vi till 500:- per person för 10 cm extra benutrymme. Totalt alltså 14990:- för två personer. Vi flyger från landvetter. Om ni flyger från arlanda kan ni möjligtvis komma ner någon eller några hundringar i pris.

Vi flyger direkt på nerresan, ca: 10h 45min. På hemresan är det en snabb teknisk mellanlandning i sharjah, så jag tror att det skulle ta ungefär 2 timmar till.

Vet inga exakta priser för buss och båt, men enligt uppgift ska det handla om väldigt små summor.
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 23:29

Gäst

Standard Air Asia
Kolla in airasia för billiga flygbiljetter. Vi bokade två pers Stansted-KL för 570 pund (ca 7000 kr). Till Stansted åker vi ryanair för en tusenlapp per person. Allt som allt ca 4500/person för flyg.

/Emelie
Svara med citat

Gammal 2010-01-19, 00:54

Zarah-Lou

Medlem

Standard
Wow!

Tack för era svar, smart att blanda olika flygbolag, finns ju huuuur många genvägar som helst!
Svara med citat

Gammal 2010-01-21, 14:21

Daniel1211

Standard
Inte lust att berätta vilka budgethotell som hittats? Nyfiken på exakt samma sak :-)
Svara med citat

Gammal 2010-01-21, 16:43

Zarah-Lou

Medlem

Standard
De jag hittat:

Baron hotel
AB Motel
Best star resort
Langgura Baron resort
Beringin Beach Resort

bland annat
Svara med citat

Gammal 2010-01-23, 10:59

Gäst

Standard
Jag och min fru bokade just Qatar till KL för 3 835 kr/PP. Tittade sedan på resa till Lamgkawi och fann att om man har bagage så var Malyasian billigast med 960 kr/2personer.

I KL har jag bokat Swiss inn och på Langkawi AB Motell.

Flyger 6/4 hem 15/4 så det blir en kort tur men kudne inte motstå då priset var så lågt. Har varit 9 ggr i Thailand så ska bli kul att jämföra.
Svara med citat

Gammal 2010-01-23, 13:26

Zarah-Lou

Medlem

Standard
Återkom gärna med hur vad du tyckte om Langkawi och kanske en liten jämförelse med Thailand
Gör du en egen tråd, så länka gärna sedan!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8