Jag åker imorgon till Langkawi och kommer bo på AB Motel i en bungalow på stranden. Jag träffar där mina systrar och mamma, vi bor tillsammans i samma rum för 150RM per natt. AB Motel är ett budget hotell men med mycket god standard. På dagen ligger vi på stranden och äter en lunch på stranden hos Leyla. På kvällen går vi och äter på t ex Oasia som har fantastisk mat, därefter beger vi oss till Reggaebaren på stranden där vi dricker öl och lyssnar på reggaemusik under stjärnorna
Jag besökte Langkawi, Koh Lipe, Koh Tarotau och Penang för 2 år sedan. Och Langkawi är verkligen det bästa stället, de övriga kan vara värda att besöka för att få se lite annat.
Koh Lipe > turistuppbyggd ö i Thailand, ca 2 timmar med båt från Langkawi. Fantastiskt fin snorkling här men mycket folk och mycket svenskar.
Koh Tarotau > naturreservat med ett fåtal bungalows, ca 30 min från Koh Lipe med båt.
Penang > Storstad där det går att shoppa i 2 dagar i sträck i köpcenter. Vacker stad med många olika kulturer, templen i bergen var värda ett besök. Vi såg inga stränder här utan tog färjan tillbaka till Langkawi igen.
Langkawi > Lugnt, tryggt, billigt, god mat och vackra stränder. Alltid varmt i vattnet och trevliga människor överallt

Aktiviteter och utflykter på ön är nästan alla värda att göra, det beror mer på vad man gillar.
Hoppas ni får en toppentid där!
Vänligen / Isabelle