ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-22, 12:03

Gäst

Standard 3 veckor i Malaysia
Jag och min tjej har hittat en billig resa till Kuala Lumpur i mitten av januari och kommer att spendera 3 veckor i landet.

Vi vill ta det lugnt på sköna stränder, äta gott och inte flänga runt så mycket. Finns det någon vänlig själ på detta forum som kan berätta var vi ska åka någonstans?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2009-12-19, 20:49

maxon

Nykomling
maxon är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Smile lugnt och skönt
HEj
Vi har vart i kuala lumpur flera gånger en underbar stad för alla smaker.
Vi har varit på penang och langkawi , kan rekommedera båda ställena . man kan ta de lugnt och bada åka på utflykter eller upptäckfärder äta gott eller bara njuta av varm sol underbara stränder och trevligt folk.
Själv åker jag och min man till Kuala lumpur o Langkawi i februari 2010.

Lycka till med er resa

Hälsningar Anki
Svara med citat

Gammal 2010-01-08, 22:31

Isit

Standard Langkawi & Penang
Jag åker imorgon till Langkawi och kommer bo på AB Motel i en bungalow på stranden. Jag träffar där mina systrar och mamma, vi bor tillsammans i samma rum för 150RM per natt. AB Motel är ett budget hotell men med mycket god standard. På dagen ligger vi på stranden och äter en lunch på stranden hos Leyla. På kvällen går vi och äter på t ex Oasia som har fantastisk mat, därefter beger vi oss till Reggaebaren på stranden där vi dricker öl och lyssnar på reggaemusik under stjärnorna

Jag besökte Langkawi, Koh Lipe, Koh Tarotau och Penang för 2 år sedan. Och Langkawi är verkligen det bästa stället, de övriga kan vara värda att besöka för att få se lite annat.
Koh Lipe > turistuppbyggd ö i Thailand, ca 2 timmar med båt från Langkawi. Fantastiskt fin snorkling här men mycket folk och mycket svenskar.
Koh Tarotau > naturreservat med ett fåtal bungalows, ca 30 min från Koh Lipe med båt.
Penang > Storstad där det går att shoppa i 2 dagar i sträck i köpcenter. Vacker stad med många olika kulturer, templen i bergen var värda ett besök. Vi såg inga stränder här utan tog färjan tillbaka till Langkawi igen.
Langkawi > Lugnt, tryggt, billigt, god mat och vackra stränder. Alltid varmt i vattnet och trevliga människor överallt Aktiviteter och utflykter på ön är nästan alla värda att göra, det beror mer på vad man gillar.

Hoppas ni får en toppentid där!

Vänligen / Isabelle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8