ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-26, 14:55

annicael

Nykomling
annicael är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard Snälla, ngn som kan hjälpa/langkawi
Hej!

Kommer att åka till Langkawi i Februari 2010, tanken är att stanna 1månad. Har 2barn, ena är 2 år och den andra är 11månader.

Nu letar jag febrilt efter ngt boende, inte för dyrt.. utan mellan. Ca 300-500kr natt. Ngr Tips?

Ni som vet, VAR ska man bo på ön? Hur är upplägget, om ni förstår... hur länge tar det att åka från den ena sidan ön till den andra? Vilka ställen är fina?

Mvh//Annica
Svara med citat

Gammal 2009-09-30, 11:43

Gäst

Standard Hotell på Langakwi
Hej!

Jag skulle rekommendera Sunset Beach Resort. Ligger på Pantai Cenang om jag inte kommer helt fel ihåg. Tror det var så att Paniat Cenang är uppdelad i två stränder och den som Sunset Beach resort ligger på är betydligt lugnare och finare!!

Vet inte vad det kostar per natt men vi betalade ca. 1400 euro under högsäsongen för en paketresa med flyg och hotell inräknat. Hotellet i sig är inte extra lyxigt men det är jätte mysigt, och personalen är super vänlig och hjälpsam. Morgonmålet är inluderat så man sitter och äter med utsikt över stranden och havet. Det är alldelse ljuvligt att kunna gå längs stranden kilometer efter kilometer och på vägen möter man endast några människor eftersom det är så lugnt och stillsamt.
Svara med citat

Gammal 2010-01-27, 12:21

Gäst

Standard sunset beach hotel
Har du bott där? Hur bokar man där säkert, tycker det verkar osäkert.
mvh/CV
Svara med citat

Gammal 2010-01-30, 10:30

Gäst

Standard Boende
Ett boende som fått bra betyg är AB-Motel i Cenang Beach , Googla på namnet så kan du bilda din egen uppfattning. Har själv bokat där 8 nätter nu i Mars . priser ca 120-200 ringit
Bokning genom email : abmotel@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 13:26

annca

Nykomling
annca är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Har precis kommit hem från Langkawi. Vi bodde på Holiday villa som ligger på Pantai tengha den lugnare stranden, Pantai Cenang är det fler hotell och vattensporter, gång avstånd ca 20 min mellan stränderna. Ön är inte stor, går snabbt att köra runt.
Det ska finnas hus att hyra månadsvis på ön spec runt Kuah (staden på ön), kostnad ca 4500 kr/månad fullt möblerade. På norra delen av ön finns det fina stränder men tyvärr inte mycket annat att göra.
Svara med citat

Gammal 2010-02-02, 21:28

Gäst

Standard
Hoppas ni läste dagens aftonbladet!

Se upp för maneterna på Patai Cenaing!!! Är man lite allergisk kan det sluta illa!

Vi såg aldrig några maneter men det gjorde ändock RIKTIGT ont att bada av alla osynliga trådar. Höll oss till Holidays stora pool!
Svara med citat

Gammal 2010-02-03, 12:03

annca

Nykomling
annca är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Jag blev bränd av manet på fingrarna andra dagen, en kille fick åka till sjukhuset. Vi såg många maneter av varierande storlek, blev poolbad för oss också
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8