ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-25, 10:12

Gäst

Standard Resa med Barn Langkawi?
Hej!

Vi ska resa till Malaysia och bo på Beach Garden Resort. Vi ska resa med vår dotter som är 11 mån, vi ska vara där i 4 veckor. Någon som vet om det finns barnstolar på restaurangerna? Om det finns barnmat att få tag på i butikerna? Finns våtservetter att köpa? Annan bra information när man reser till langkawi med barn? Någon som bott på beach garden resort? Kan jag ha med mig barnmat i handbagaget eller måste det packas på något speciellt sätt? Kan jag ge henne maten som serveras där?
Är tacksam för all information ni kan tänkas sitta inne med Jag som aldrig varit där, vill vara så bra förberedd som möjligt så min lilla dotter också får en fin semester

Vänliga hälsningar annica!
Svara med citat

Gammal 2008-09-16, 11:12

Gäst

Standard Lankawi
Hej, lite sent kanske, men vi var på Langkawi i höstas. Guld med barn.
Lankawi är ganska väl utbyggt och maten är jättebra, det lär inte vara något större problem att mosa ihop barnmat till ett så stort barn. Ris eller nudlar i basen och så toppa med kyckling, fisk, skaldjurskött osv.
Var noga med att bara dricka flaskvatten. Solen lär jag väl inte behöva påpeka, var noga med att ta det lugnt mitt på dagen, njut ute på förmiddag och eftermiddag istället.
Alla bra och roliga och normalt sett dyra badgrejer till barn fnns till halva priset i en badbutik med Arena och speedogrejer i Lankavis största shoppingcentrum.
Njut av frukten som finns, våra barn älskade bananerna och annanasen.

Magnus
Svara med citat

Gammal 2008-09-16, 12:51

Gäst

Standard Väder
Hej,
vi funderar på Asien nästa höst (november). Är dock lite fundersam över vädret då, vill gärna åka till klarblå himmel och solsken. Hur var vädret för er del i oktober? Vet du om det är solsäkrare på Langkawi än västra Thailand vid den här tidpunkten?

Några andra tips för barnfamiljer på Langkawi? Vi har två som då kommer vara 4 och 6.

Hälsningar Susanne
Svara med citat

Gammal 2009-01-23, 00:51

Resegun

Medlem
Resegun är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard
Hej!

Kolla gärna in mitt resebrev om KL o Langkawi.

Är barnen bara lite sugna på upptcäksfärder får ni en fin upplevelse med linbana osv.
Svara med citat

Gammal 2009-02-03, 23:16

Resegun

Medlem
Resegun är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Reseguide från KL o Langkawi
http://www.reseforum.se/forum/malays...-langkawi.html

Är adressen på min reseberättelse. Ligger även längre ner i ämneslistan.

Funkar bra om man vill ha info om KL, Lankawi o så.
Svara med citat

Gammal 2010-03-29, 15:31

Gäst

Standard Boende / Strand
HEJ

Funderar också på Langkawi i mars 2011

Någon speciell strand som är bättre med små barn?
Vill ha ett fräscht men billigt boende..
Svara med citat

Gammal 2010-03-29, 16:22

Gäst

Standard
Hej!

Alla stränder är bra MEN seriöst: Det är manetsäsong vissa delar av vår vinter. En kvinna dog nu i januari på den allra mest populära stränden av onysnliga maneter. De syns inte men bränns som tusan. Ett hotell med pool är därför att rekommendera!

Läs tex Reseguns berättelse som innehåller info om Langkawi och KL! Superinfo!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8