Nu vet jag inte hur bekväma ni är.. men ett absolut tips är att besöka Taman Negara - regnskogen. Det är fantastiskt. Naturligtvis är det lite turisttätt, men de flesta turisterna är inte svenskar iallafall. Och djungeln är ju stor. Bara båtturen dit bjuder på oerhört intagande vyer. Väl framme finns flytande restauranger med pannkaksfrukostar, inne i skogen en "canopy walkway" - dvs vandring uppe bland trädtopparna. Även små utkiksplatser i träden om man vill spana efter djur på natten. Något litet "berg" finns också att "bestiga"... mer en kulle kanske, men fin utsikt när man kommer upp
(Det finns väl förstås finare boende där också. Själv bodde jag och min man i en stuga i stugbyn. Det var helt ok.)
Annars finns det en resebyrå som ligger inne på tågstationen i KL. Det är en kvinna som heter Angie Nguyen som driver den. Vi hade den turen att snubbla in där redan andra dagen av vår vistelse. Hon kan skräddarsy en helt fantastisk rutt efter era önskemål - till en bråkdel av priset det skulle kosta hemma! Det är väl mitt bästa tips.
Vi åkte i februari också, och monsunregnen märkte vi knappt av. Förresten är det klokt att ta öarna på slutet, för man vill verkligen inte därifrån! Ha en trevlig resa!