ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-25, 11:16

Gäst

Standard Ta sig från USA till Kuba
Jag ska resa till Miami i USA och ville efter det åka vidare till Kuba. Nån som vet om du går direktflyg från Florida till Kuba, jag har sökt runt lite och hittar bara flyg via Mexiko. Men jag har ingen lust att flyga via Mexiko. Finns det verkligen inget direktflyg? Finns det nån båt man kan åka med annars, eller finns det ingen förbindelse mellan Kuba och USA?
Svara med citat

Gammal 2008-11-25, 14:25

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Hej !

Tror inte att det finns direktflyg mellan USA och Cuba, om du tar dig till Cancun eller Nassau sa kan man flyga darifran. Batar tvivlar jag starkt pa, i sa fall kryssare da det knappast lar ga personfarjor mellan USA och Cuba.

Varfor inte kolla in Nassau ? Inte varldens samsta stalle att besoka...

/MST
Svara med citat

Gammal 2008-11-25, 18:27

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Det finns faktiskt amerikanskt trafikflyg (och har funnits i många år) mellan Miami och Havana men det är inte ordinarie reguljärflyg och man måste ha specialtillstånd. Glöm det, finns definitivt ingen möjlighet att utnyttja. Och båttrafik existerar inte. Jag är inte säker på att Nassau är en möjlighet längre. Däremot flyger Cubana bl.a. till Cancun, Kingston, Mexico City och Santo Domingo. Kolla deras website:
Untitled Document
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8