ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-02, 17:28

stenman74

Nykomling
stenman74 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard varadero/havanna
hej,vi ska åka till varadero i Mars 09,någon som har varit där.Och besökt delfinariet och Huvudstaden.Vad ska man åka och titta på och hur är det med att åka ut och djuphavsfiska.någon som kan berätta om detta land,stenman
Svara med citat

Gammal 2008-08-28, 11:23

Gäst

Standard Havanna
Citat:
Ursprungligen postat av stenman74 Visa inlägg

hej,vi ska åka till varadero i Mars 09,någon som har varit där.Och besökt delfinariet och Huvudstaden.Vad ska man åka och titta på och hur är det med att åka ut och djuphavsfiska.någon som kan berätta om detta land,stenman
Hej! Jag reste runt på Cuba under april månad 2008. Jag gjorde inget besök ute vid Varadero. Fick intrycket av att det var väldigt turistiskt. Däremot är Havanna en helt fantastisk stad. Jätte fina restauranger, mycke att se och lätt att hitta. Kan varmt rekomendera El Florita i centrala Havanna. Ernest Hemingway tillbringade mycke av sin tid där. Vet inte hur länge ni skall vara där, men har ni tid så tycker jag ni skall besöka staden Trinidad, på öns södra sida. Det är jätte lätt att resa dit med buss och väldigt billigt. Trinidad är med i UNESCOS världsarv. Billiga, bra boenden finns i massor där. Så kallade Casa de particullar!! Det viktigaste som jag tycker när man är där att inte stressa. Inget går fort på Cuba, gå med i tempot, så kommer resan att bli en upplevelse.

mvh.
Johan Lundström
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 22:10

Gäst

Standard Cuba!
Hej!

Jag tycker verkligen att ni inte ska åka till varadero! Det är tydligen jätte turistigt och om man skulle vilja åka dit kan du hitta liknande till helt andra priser. Däremot skall man verkligen vara i havanna, ät inte ute på vanliga resturanger. Försök hitta så kallade hem resturanger, alltså resturanger som finns hemma hos människor! Där får du äta den riktiga maten, känna den egentliga matkulturen! Ett super tips är också Maria la gorda! Dykningen där är helt fantastisk och man dyker i grottor. Personalen helt fantastiskt. området känns nästan öde, om du ska dit. Fråga efter en strand/ havs utsikts villa.( rum) Det är helt magiskt! Ska verkligen dit igen! Glöm inte att restera flera dagar i havanna, det finns myckert att upptäcka. Jag skulle dock inte gå till överstående tips, men det kan vara häftigt att gå in och kolla. Du ska däremot gå till el bodeguita!!!! Bästa mojiton. Ett bra ställe om ni ändå är ute efter ett liknande ställe som varadero är att åka till cayo largo. Snacka om fisk de hade! Ha resan av era liv!! (: Mvh.
Svara med citat

Gammal 2009-02-02, 01:24

fredgenast

Nykomling
fredgenast är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
Hejsan! Jag har varit på charterresa till Kuba: 3 dagar i Havanna och 11 dagar i Varadero. Havanna gav mersmak - dit vill jag åka igen. Varadero var egentligen som vilket charterresemål som helst. Men en stor skillnad är att det inte finns något kommersiellt där. Det ånda man kan shoppa där år t-shirts och cigarrer. Och cigarrerna är väldigt goda. Jag har aldrig rökt men i Kuba rökte jag cigarr och det smakade gott. Fast jag somnade direkt efteråt.... På Varadero var allting behagligt och jag blev brun. Jag gjorde en bussutflykt med övernattning till andra sidan av Kuba och det var jättebra, då fick man se mycket av Kuba. En annan utflykt som jag gjorde var att åka katamaran till en "paradisö". Den resan var bara löjlig. Till ön kom hur många katamaran som helst från olika resebyråer. Det var inget paradisiskt alls! Men jag har skrattat ofta över den här utflykten. En sak som du måste ta vara på i Varadero är att lära dig dansa salsa. Musiken är så härlig! Trevlig resa, önskar Maija (som åkte med Apollo)
Svara med citat

Gammal 2009-03-04, 21:53

fredgenast

Nykomling
fredgenast är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
Hejsan! Hur var resan? Berätta gärna för oss andra vad du upplevde där i Kuba.

Tack på förhand
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8