Citat:
Ursprungligen postat av stenman74
hej,vi ska åka till varadero i Mars 09,någon som har varit där.Och besökt delfinariet och Huvudstaden.Vad ska man åka och titta på och hur är det med att åka ut och djuphavsfiska.någon som kan berätta om detta land,stenman
|
Hej! Jag reste runt på Cuba under april månad 2008. Jag gjorde inget besök ute vid Varadero. Fick intrycket av att det var väldigt turistiskt. Däremot är Havanna en helt fantastisk stad. Jätte fina restauranger, mycke att se och lätt att hitta. Kan varmt rekomendera El Florita i centrala Havanna. Ernest Hemingway tillbringade mycke av sin tid där. Vet inte hur länge ni skall vara där, men har ni tid så tycker jag ni skall besöka staden Trinidad, på öns södra sida. Det är jätte lätt att resa dit med buss och väldigt billigt. Trinidad är med i UNESCOS världsarv. Billiga, bra boenden finns i massor där. Så kallade Casa de particullar!! Det viktigaste som jag tycker när man är där att inte stressa. Inget går fort på Cuba, gå med i tempot, så kommer resan att bli en upplevelse.
mvh.
Johan Lundström